Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Daging Harimau Menangis Aunty Tini

Hello pembaca kesayangan,

Sekarang sedang viral tentang kesedapan Daging Harimau Menangis Aunty Tini, bonda selebriti kesayangan ramai, Neelofa. Memandangkan semua orang bercerita tentang kesedapannya, Misz-ella pun excited nak cuba. 

Perkara pertama, kena pastikan you all beli jenama yang betul iaitu Daging Harimau Menangis Aunty Tini Kitchen. Ada gambar Aunty Tini tersenyum manis kat packaging tu. Harganya adalah RM35.00 untuk 340gm. Bila buka plastik tu, dalam tu ada disertakan dengan sos cicah daging ni sekali.


Buka plastik dan terus goreng tanpa minyak di atas kuali yang panas. Nanti you all akan nampak air daging tu keluar, kacau rata, balik-balikkan. Tak perlu tambah apa-apa. Tanda-tanda ianya dah masak ialah (tahap kegaringan ikut sesuka hati - nak well done ke, nak medium cook atau buat Misz-ella sendiri, saya suka 3/4 cooked), air daging tu ering, daging-daging tu pun mula mengeluarkan minyak semulajadi dan berubah warna, so boleh la you all tutup api


Tapi, dalam nak buat 3/4 cooked tu, adalah jugak beberapa bahagian yang well done. Tak pe, kita layan jugak. Bila dah siap tu kan, Misz-ella tak sabar nak makan so denga lafaz Bismillahirahmannirahim .. saya pun ratah-ratah dulu tanpa nasi dan pencicah. Ummmmm .. sedap! Very juicy dan sedikit manis tapi yang penting ialah sedap!



Dah puas meratah barulah Misz-ella makan betul-betul dengan nasi dan juga sos pencicah yang turut disediakan. Ya Allah, lebih sedap! Sebab sos pencicah tu pedas *I like pedas*, ada rasa masam-masam manis dan wow!! I feel like macam makanan dari negara Thailand yang sohor dengan kesedapan nya. Ahhh .. ada satu lagi, bila dah sejuk pun, daging tu tetap lembut, tidak keras atau liat *i like sangat*

So buat sesiapa yang sedang merancang untuk mencuba Daging Harimau Menangis Aunty Tini, Misz-ella sarankan baik you all cepat-cepat order dari agent yang sah kerana ia sedang sangat laris di pasaran. Kalau lambat, habis!

OK pembaca kesayangan, Misz-ella dah habis berkongsi dengan you all semua tentang rasa dan kelazatan Daging Harimau Menangis Aunty Tini ini. Ehhhh .. nak tambah point sikit - bukan sahaja sedap malah ianya cepat dan mudah disediakan, tak perlu fikir tambah garam, gula, rempah ratus dan sebagainya kerana segalanya Aunty Tini dah sediakan untuk kita. 10 minit, settled! OK Bye lovely readers. Terima Kasih baca ye.


2 comments:

Suria Amanda said...

SA pun suk Misz Ella, pun dah update pasal ni..silapnya beli 1 je..kalau tau sedap memang beli banyak...

Siti Yang Menaip said...

kat IG tengok kawan2 dok order ni.. hehe..
nanti ada chance nak beli gakla..