Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hari Ke dua di Singapura

Buffet Breakfast kat Hotel. 
Yang boleh dimakan hanyalah Pancake, Waffle, French Toast, Roti, Cereal dan Salad.

Lepak kat bilik lepas sarapan sebab tapak kaki masih sakit sampailah Kak Maria dan Nizam intercom ajak  lunch ramai-ramai. Kat Sinaran Drive ni pilihan makanan Halal banyak. Kat Novena Square ada Fork & Spoon, ada Bumbu Desa. Kat Food Court Tan Tock Seng Hospital ada 3 Gerai Halal ... all reachable by walking sahaja. Kita tak sempat nak merasa semua sebab cuma 3Hari/2Malam sahaja disini.


After lunch, kita dan Aiman ke Bugis Street untuk 'round ke 2' dengan tiket MRT disponsor oleh Nizam sekali lagi. Asyik-asyik orang belanja*malu tapi suka*. Hihihi. Bugis Junction Tower ni sebijik macam Paris Van Java di Bandung ... punya lah ramai manusia di sini.


Jangan lupa beli Fruit Juice di Gerai ni when you are in Bugis Junction. Murah, fresh dan sedap.



Pastu kita balik dan rehat sebab hujan nak turun .. risau basah lenjun sebab kita berdua naik MRT. Malamnya Nizam jemput kat Hotel dan kami dinner di Kg. Glam, satu-satunya tempat yang kita jumpa ramai orang Melayu. Arab Street memang happening lah .. Ramai betul orang kat sini. Melayu, Cina, Omputeh dan Arab semua ada. Kena sabar tunggu meja dan kerusi free. Kalau korang tak ada transport or tak kenal sapa-sapa di Singapura, Arab Street is the best place to stay sebab pilihan makanan Halal tersangatlah banyak disini and one of the Hotel yang kita rekomen ialah Landmark Village Hotel. Mahal sikit tapi jimat banyak sebab kalau nak makan, jalan kaki sahaja .. tak perlu naik teksi.

Pastu Nizam drive ke Vivo City dan dari sini kita naik Monorail ke Pulau Sentosa. Tiket monorail 3SD seorang 2 minit sampai. Sight seeing sahaja. Sebenarnya kita tak nak pegi sini sebab tapak kaki masih sakit tapi Nizam kata 'Harusssss pegi'. Baiklah Adik .. tapi kalau Mak Ngah datang bulan 6 ni nanti jangan buat camni ye. Harussss bising dia nanti. Hihihi.


Universal Studio Singapore ~ Hanya Sight seeing di sini.
Open 10:00am-6:00pm daily. Beli tiket dari Malaysia la kalau korang nak senang


Ye. Itu dia the 26 year old Nizam yang keretanya accident 2 hari sebelum kita sampai tempat ni. Disebabkan dia belum 'ngam-ngam' 26 tahun, dia kena bayar 3100SD untuk denda itu ini dan macam-macam lagi. Tapi tak pe. 3 tahun kerja di Singapura, Nizam dah makin kaya. 3100SD = hampir RM7000 small amout utk dia. Kerja di Singapura .. kumpul harta di Malaysia. Sejuk perut Kak Ina mengandungkan dia, kannn *mcm la Mak Nizam baca blog kita* Hihihi.

And then we merayap ke Clarke Quay ~ Area orang joget-joget clubbing-clubbing. 4 block of building untuk bersukaria. Disko Bollywood pun ada. The best part is even tempat ni tumpuan ramai untuk bersukaria di malam minggu, jalan tak jem because they are not allow to drive here sebab if they are found drink, drunk and drive .. the penalty is very high. Licence pun boleh kena revoke. Driver taxi really makes money here.

Lepas tu kita 'Supper' Sup Tulang Merah dan minum Teh Tarik disini. Selang 5 pintu dari Al-Afrose Restaurant ada Spize Restaurant. Sayang tak da tempat kosong sebab Nizam kata makan dan minum kat situ lagi best.

OK dah lewat. Siang nanti Nizam The Duty Manager kena kerja. So, vromm the Jetz lelaju sampai bilik kita transfer gambar dalam Blog ngam-ngam 2:30 pagi .. TIDO. Esok dah nak balik. Thanks Kak Maria for the Invitation for Nasi Lemak Boon Lay breakfast the next day tapi kita tak cukup masa. Len kali eh kak.

Selesai sudah jalan-jalan 3H/2M di Kota Singa. Akan ada 1 atau 2 lagi entry berkaitan Trip ini terutamanya tentang Tempat tinggal kami di Singapura. Stay with me, Misz-Ella the Story Teller ye. Chewahh ... perasan!! Macam la diaorang suka sangat baca Entry kau!!! Hahaha.

13 comments:

Unknown said...

heavennyer s'pore seronok jenjalan kat sana!!

Hanis Azla said...

bestnya baca cerita2 akak di singapore.. bagusnya ada kawan yg baik mcm nizam tu.. merata di bawak kan..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sy xpernah lagi jejak ke negara seberang tambak tu kak.. :( jeles2

miloaiskurangmanis said...

iols suker baca lah kakchik! :D

Kakcik Seroja said...

Kakcik suka baca sebab nak pergi sendiri mungkin tak merasa. :)

munna said...

bestnya.... ntah bila agaknya sampai sana

faraherda.razalan said...

Sy suke entri2 mcm nie. So, in future mane tau klu nak ke sane, boleh refer. Kan? Kan?

Mama Zharfan said...

i sgt sukaaa baca entry ni :)
i pernah pegi singapore thn 2007 :)

Ati Masrif said...

salam ella,

rindunya kat ella ..bila tgk iklan
kat tv tu teringat kat ella :)

rindu juga kat kampung halaman tu
lama betui tak balik jumpa sedara mara

ella dan aiman dah macam adik beradik pula :)

SURIA AMANDA said...

nak masukkan dalm list tempat harus dilawati next year la..kumpul duit dulu..

Unknown said...

huaaa yong rindu jgk nak ke uss!

Qisse Karim said...

Sista.. tnya kat kwn sis tu ade vacancy tak?? huhu

NiningHand said...

wah nice info
halal murah, klop tenan
thanks sob infonya...