Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bila yang Ringan bertukar Berat

Nama je makanan ringan tapi kalau kau makan berulang-ulang .. atau kau makan sepeket seorang .. status ringan bertukar berat lah akhirnya.

Kejadian Pertama :- Konon lepas pegi Bank nak masuk Supermarket untuk beli Buah-buahan. Akhirnya .. aku pulang dengan sebeban jajan. Memang Misz-Ella pantang tengok makanan!!

Kejadian Kedua :- Masuk Bakery konon nak beli Roti buat bekalan Aiman ke sekolah. Keluar Bakery dengan Plastik jajan tak cukup tangan. Hamboiiii .. Asal nampak jer tergoda .. asal nampak je suka. Last-last berbelanja.  Godaan lain aku boleh tahan tapi bila digoda dengan makanan ... wahhh .. dan dan tu aku kalah dan tergoda. Duit aku kan, rasanya habis kat makanan je kot. Yang untung Tokey Kedai .. yang makin kembung perut aku. Kahkahkah!!! Hmmm .. tak pe la .. makan jadi darah daging, penyumbang tenaga agar dapat berbakti untuk keluarga. Cisssss ... pandai pulak kau nak pujuk diri ye Ella. Hahaha.



14 comments:

Tina Othman said...

kc kuat makan ke? tapi badan menten, jeles tau, tina ni kurang makan + workout, tapi kecewalah berat tak turun pun

agaknya fat dah hilang digantikan dgn muscle kot

Melati Qistyna's Mummy said...

hehehe, kalau singgah kedai mmg rambang mate :P

Ibu Darwisy said...

ngehngehngeh..alasan nak menyoping yer KC..

Huda said...

amboi banyaknya jajan tu..

POSH76 said...

pantang tngk gambo food laju jer datang!!!

Pok Amai-Amai said...

KC, klu mkn jajan setakat gemuk je tak pe gak. Tapi takutkan hal penyakit lak. Hati2 makan jajan. Garam byk tuhh!

el said...

lenkali el nk ikut kc g beli brg
mn tau leh beli sebeban jajan tuk el hahahaha hepi makan2 kc :)

Sidratul Muntaha said...

tu psl aku takmo singgah bakery
mcm2 nak ditelannya..
last2 beli byk2!
ahaha...
so,nak bagi hilang sikti penyakit tu..
baking2 la sejenis tiap2 sabtu or ahad

PUTUBAMBU said...

kakchik,
kita pun suka jajan tau..

pun jenis macam kak cik gak.. nak ada je stock jajan ni kat rumah..

macam mana le anak2 tak ikut?! hehehe..

tapi, kakchik menten solid..takpe..

Daddy Ziyyad said...

Petuanya, jangan bawak troli. Haha..dan malas malaskan tangan pegang byk benda...:P

Kunang-Kunang said...

Tak aperlah, beli dulu lepas makan dengan bijaklah kan.

Alin Marlini said...

hehehehe...mak2 mmg gitu kak chik

miloais milo said...

jajan adalah makanan sampingan yg sangat2 awesome utk dimakan ketika menonton tv - membaca buku atau novel - bersembang atau bergossip

hak hak hak

tapi kan - cam uols.... tetap menten katanya... ok lah....

munna said...

kalau ke Jusco ..munna mmg wajib beli shushi KC.... banyaknya stock Jajan KC