Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Mengerjakan Yang Dirancang

Dalam sibuk beraya, menguruskan hal-hal domestik @ rumahtangga, bersosial dengan jiran tetangga, mengetuk keyboard di tempat kerja .. masih sempat melayan kawan-kawan di WatsApp dan Adik Beradik di "Viber". 

Its fun to join a Viber or WatsApp Grup ~ memudahkan komunikasi sesama kita .. with one click, mesej delivered to everyone. Komen dan feedback menderu masuk. Kata sepakat dicapai 'on the spot'. Mudah, kan.

Ada banyak benda dalam kepala. Long term .. Short term plan. Holiday with families, holiday with friends. Rancangan untuk "berhijrah" .. menjual .. membina .. berpisah. Oh Myyy .. banyaknya.

Itu baru "Rancangan". Cabarannya adalah "Mengerjakan apa yang dirancang". Berjayakah kita menggerakkannya? One thing i learned, jangan letak 100% target. Letak 80-90 dah ok dah. Lagi satu, dalam menggerakkan apa yang dirancang, kita kena tau how to manage .. supaya tak kelam kabut. Yesss .. planning is very important. Without planning or donno how to manage means kita adalah 'failure'.  Takmo lah jadi 'failure'. So mari kita berfikir dan mula menggerakkan apa yang dirancang. Where to start? How to start? Checklist .. Checklist. Prepare checklist. Meeting ... Meeting. Mari bincang. Keputusan yang dicapai secara berjemaah @ berbincang adalah lebih afdal. Betul tak? Betul, kannn.





  

4 comments:

Sheherazade said...

all the best

pinky said...

hehehe...betul..

Chekgu Azrine said...

good luck sis..

Mak Lagenda said...

moga apa yg dirancang akan dpt dilaksanakan dgn jayanya