Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Joget Malam/Siang Hari

Hello Hai ..

I was having a toughed time. Starting from Saturday-Sunday-Monday .. badan rasa tak sedap. Sakit sana sini. I felt so discomfort. But then, routine has to be done. Monday morning my condition getting worst. Emotionally affected .. and ada last minute meeting. But again .. life has to goes on. Kena selalu positif even sedang berada dalam keadaan negatif. So lawan.

Misz-ella pergi meeting on Monday. It was heavy rain. I was wet since there was no umbrella in the car. Hujan rahmat, kan sebab KL is so hazey. Lepas meeting, pergi Food Review. Ohhh traffic was bad. KL is so jem. Thank God i selamat sampai. OK masa ni tahap kesihatan menurun. I was having stomach discomfort out of a sudden. Tiba-tiba je. But still, i mempositifkan diri walau sedang berada di dalam keadaan negatif. I managed to stay until the last. Alhamdulillah. God gave me the strength to under went all the pain. 

Woke up on Tuesday morning, feel better. Alhamdulillah saya sihat. Tak demam atau selsema walau mandi hujan hari sebelumnya. God Bless. I know God love me. Diberi kekuatan untuk menghadapi hari-hari sukar. Tuesday afternoon, returned to SU and drove to Kuala Selangor. Nak settlekan hal-hal yang 'pending' and Yes!! My Tuesday was lovely even my Monday was crazy. I love my Tuesday *happy*


Dancing with Angah on Tuesday night ~ Starting with the Latino 'Sex On The Beach' Song we moved on from one song to another. I gave my full heart and soul. 200% focus. Saya sangat hepi dapat melenjan diri.


Sunday morning photographs .. rambut basah tanda perpeluhan adalah sangat maksima. Best you alls. Bersenam adalah sangat best. Kalau tak percaya, cubalah. Nanti you all akan jadi macam Misz-ella ,, dah start tak boleh berhenti. Haha.


Sunday exercise with Ismayanti @ si Bedak Sejuk. So happy to see her after we didnt see each other for quite some time. Happy gila!! Ok masa ni betul-betul dah kuyup sebab mandi peluh.


Misz-ella, Ekin and Angah ~ Kelas Ekin adalah sangat best. Simple step tapi sangat high impact. I like sangat-sangat. I am a very fast moving person. I like anything fast. Haha.

Why did you exercise? Why are you pushing yourself too hard? Ye. Saya harus 'push' diri saya supaya keep on moving .. try hard .. work hard .. kerana itu adalah cara saya mengekalkan kecergasan tubuh badan. If I didnt push myself, I will be a very weak person. I do not want to be weak. I want to be a strong, healthy woman so that I can contribute to my love one. Saya tak suka melepek atas katil or depan TV cos it make me feel so lazy and I will feel so unenergetic. Entahlah .. mungkin sebab dah terbiasa aktif se awal umur 20an. Trust me exercise is fun. Trust me dengan exercise peredaran darah lebih lancar. Trust me bila peredaran darah lancar, sistem-sistem dalaman badan berjalan dengan lebih sempurna maka muka pun lebih bercahaya dan awet muda. Haha. Ok Bye. I'm done with my sharing session with you. Thanks baca. I love you, readers especially yang wanita-wanita ye.  Jom la kita bersenam. Jom kita sehat untuk kesayangan kita semua. Jom.

1 comments:

Rizziela said...

bestnya kalau ada kawan minat yg sama