Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Dutch Lady 2-A-Day Milk Campaign

Hello Hai Readers,





Dutch Lady Pure Farm has recently launched a Campaign called 'Dutch Lady 2-A-Day Milk. The Best Gift For Your Family Campaign' calling/encouraging Malaysian to drink at least 2 servings of milk daily as part of balanced diet.

The best gift to your family is to take care of their health Tujuan utama Kempen ini diadakan adalah bagi menggalakkan rakyat Malaysia mengambil sekurang-kurangnya 2 hidangan susu sehari bagi menangani masalah kekurangan nutrisi yang dihadapi oleh kanak-kanak Malaysia hasil dari Kajian yang dijalankan oleh SEANUTS atau 'South East Asian Nutrition Survey'




Susu adalah sumber nutrisi paling lengkap, paling mudah dan mampu dimiliki oleh keluarga-keluarga di Malaysia, kata Ms Jo-Anne Jayasiri, Pengurus Pemasaran Dutch Lady Malaysia, pada Majlis tersebut. However, Malaysian are not drinking enough milk. Yes .. tidak cukup .. Misz-ella sendiri nak ambil segelas Susu sehari pun susah. Ooppss .. we are not talking about Susu Pekat Manis dalam hal ini ye. Kita bercakap tentang Susu dari hasil tenusu asli iaitu Susu Lembu.  Malaysia dikatakan hanya mengambil 0.14 hidangan susu dan produk tenusu lain dalam sehari bersamaan dengan satu gelas kecil sahaja seminggu berbanding dengan satu hingga tiga hidangan sehari seperti yang disarankan oleh 'Malaysian Dietary Guideline'.





Dutch Lady, pengeluar susu terkemuka di Malaysia bertanggungjawab untuk menyumbang kepada kesihatan nutrisi rakyat Malaysia dan membantu rakyat Malaysia membina tulang yang kuat. Dutch Lady 2-A-Day Campaign adalah salah satu usahal untuk mendidik serta menggalakkan rakyat Malaysia meminum susu yang cukup berpandukan pada garis panduan yang disediakan oleh Malaysian Dietary Guideline.



Dutch Lady telah bekerjasama dengan 'Nutrition Society of Malaysia' dan selebriti terkenal Aaron Azia serta keluarganya untuk bersama-sama mendidik rakyat Malaysia akan kebaikan meminum susu dan bagaimana mudahnya untuk keluarga-keluarga di Malaysia mengamalkan pegambilan 2 hidangan susu sehari.

Pelbagai 'roadshows dan platform media akan digunakan dalam Kempen ini. Khidmat nasihat dari Pakar Nutrisi yang berkelayakan turut disediakan.




Professor Norimah Karim yang mewakili Nutrition Society of Malaysia dalam Pelancaran Kempen tersebut turut mengatakan bahawa Susu adalah sangat 'versatile'  kerana ia datang dalam bentuk 'sedia-untuk-diminum' melengkapi makanan lain dan sesuai untuk seluruh keluarga. Susu juga mengandungi Vitamin D yang sangat penting dan diperlukan oleh dewasa mahupun kanak-kanak kerana ia membantu penyerapan kalsium di dalam badan kita. Kekurangan Vitaman D akan menyebabkan 'rickets', penyakit di mana tisu tulang tidak mendapat mineral yang betul, menyebabkan tulang menjadi lembut dan kecacatan rangka. Vitamin D yang bersifat lemak larut, hanya boleh didapati di dalam ikan mackerel, sardines dan salmon, kuning telur dan susu yang diperkaya dengan Vitamin D.




Aaron Aziz dan isteri, Diyana Halik turut berkongsi kisah bagaimana mereka mendidik ketiga-tiga anak mereka meminum susu agar mendapat nutrisi yang diperlukan tubuh badan. Seronok tengok perkongsian diaorang .. sangat kelakar dan selamba.


Misz-ella pun nak jugak berfotoan dengan Aaron Aziz dan Isteri. Hehehe.




Dutch Lady PureFarm's 2-Day-Milk. The Best Gift For Your Family Campaign begins on 10 October 2015. In collaboration with Nutrition Society of Malaysia, on-ground roadshows will tour nationwide to provide nutrition status check, milk tasting and other interesting activities for families. 

More information on the Campaign and the roadshow can be find by log on to Dutch Lady Malaysia Facebook at www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk or go to www.dutchlady.com.my.



Check it out dear readers .. do not miss the opportunity. Lets stay healthy together with our family. Keluarga sihat .. negara sejahtera, kan. Ok I'm done my sharing session with you, readers. Thanks for reading. Bye.

0 comments: