Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hujung minggu yang mencabar ...

Selamat datang Isnin ...

Last week was a good week for me.  Everything was under controlled ... no traffic jam ...keja pon ok.  Tp towards the end, mmg mncabar.  Petang Sabtu tu Aiman dh tunjuk tanda2 nk demam.  Panas bdn dia .. tp dia brsemangat lak nk keluar.  Disebabkan kesian kt dia, aku turutkan kemahuan dia yg nk ke 1 Utama.  X beli apa2 pon except 1 short skirt for my aerobic.  X plan pun nk beli ... just that kedai SUB tu ada buat sale - 70% off.  So dari RM99 dpt RM29, lst piece plak tu ... dh trjmpa, beli ajalah ...

Sempat singgah frmasi dn beli ubat demam utk dia.  Mlm tu aku x tido.  Serius aku x lena langsung.  I woke up every hour to check his tmperature.  Dari zaman dia baby lg, kalo dia demam, aku pon suffer sama .... I keep on basahkn towel and put it on his forehead ...

Pagi2 ahad plak ada extra aerobic class by our Instructor kt Studio Puncak Alam.  Kitorg dh plan dari ari Jumaat lgi ... nmpknya geng2 aku ramai yg suka bila sesekali ada extra class cam ni.  Kalo diikutkn kepala yg pening, x ckup tidor, Aiman plak demam ... rasa x nak pegi je ....  Tp mengenangkn kwn2 yg mengharap kt aku ... aku pn teruskan jugaklah ... kalo aku x pegi gerenti diaorg hampa dn tak pegi jgak, sedangkan kitorg dh plan awal2  ...  aku pon kuatkan semangat ... x nmpk pon muka risau dn x cukup tido .. pndai aku cover, kn.  Hehehe ...

Aftr class smpai rmh b4 11.  Kejutkn Aiman n bwk dia gi clinic.  Wah .. tggi betul temperature, 39.5.  Lpas bgi dia mkn ubat, ask him to rest.  Alahai ... petang tu ada Family Gathering kt FRIM pulak ... Adik beradik aku ni sume dduk dkt2 tp susah btl nk jumpa so x sedap la kalo x pegi, kn .. last2 decide bwk je la Aiman, bkn ada org lain pun, famili aku jer ... lgpn kalo tinggalkan dia sorang kt rmh lagi aku x sedap ati ...

Mmg la dia x sehat  ..wlaupn ramai sepupu dn auntie2 dia ada ... dia tetap baring, x brsemangat dn x da selera makan ...  x lama pon kt situ.  B4 6.30 kitorg dh leave the place.  B4 Maghrib dh smpai rmh.  Biasalah aku, bkn tau penat ... smbung lgi buat keja2 rmh, mke sure aiman mkn porridge, mkn ubat.  Pkl 11.30 mlm baru aku tido.  Berakhir lah 1 hari Ahad yg mencabar dn memenatkan.  Wlaupn penat, aku tetap brpuashati sgt2.  Dpt bwk kwn2 gi aerobik ... kwn2 aku hepi, aku pn hepi jgak ... bwk Aiman gi klinik, dpt jumpa mama, abah dn adik beradik ... All my responsibilty fulfilled today ... Syukur Alhamdullilah ... 

0 comments: