Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Langkah kanan ...


Melangkah kena sama2 ye ... kena seiring.  Org tua2 slalu kata langkah kanan brmaksud beruntung.  Itu la yg trjadi pada aku 2 minggu brturut2 ni.  Langkah kanan betul   ..  x sangka.  Alhamdullillah ... Byk btl dugaan yg brlaku di minggu yg lalu.  Trlalu byk tekanan, brcmpur baur perasaan ttapi di sebalik semua tekanan itu terselit jgak 1,2 yg mnggembirakan. Tuhan menduga hambanya trlebih dahulu dn akhirnya ...  manalah kita nk sangka, kn.  Masa di duga ... kita x nampak hikmahnya tapi slpas itu ...  kita akan brsyukur sgt2 kerana kita dipilih utk diduga kerana setiap dugaan itu ada ganjarannya ...

For me, i always take things easy in life. X suka la nk membebankn kepala dan jiwa.  Kalau aku marah, aku akan bgtau yg aku marah ... if i'm happy i will tell and thank the person for making me happy.  Aku xkn simpan atau pendam apa yg aku rasa.  X nak la ada titik hitam dlm hati.  Nnti muka x brseri ... hehehe.  For me life is easy ... dont make it complicated.    Bila kita tanam kan itu di fikiran kita ... kita akan always redha dgn apa yg brlaku.  Dan kerana kita redha ... ganjarannya akan muncul jgak samada cepat atau lambat.  Kdg2 ganjaran itu mncul tnpa kita sangka ... itula yg dimaksudkan dgn Langkah kanan. 

Alhamdulillah ...  Syukur kpd Allah atas segala nikmatnya.



0 comments: