Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Minggu yg mcm2 ada ...

Selamat Minggu Baru kwn2 ...  Mcmana korang erk?  Hopefully korang happy, enjoy dan brpuas ati di minggu yang lalu.  Aku seperti biasa lah, bila datang je minggu baru maka aku pun akan muhasabah minggu yang sebelumnya.

It was a pain week for me la frens ... stress, marah, kecik ati ..... mcm2 ada.  Btl2 menyakitkan .... and u knw what ??  Everytime i feel this kind of pain maka aku pn akan berterapi.  Akibatnya ??  4 hari berturut2 aku shoppping !!  Aku juga beraerobik utk melegakan tekanan.  Aku ni mmg jenis yg x suka melayan perasaan ... aku senyum je depan kwn2 ku yg lain wlaupn atiku sbnrnya gundah gelana ... tp mngkin la dlm beraerobik tu ada sesekali fkiran ku melayang so jwbnya kurang peka lah aku dgn arahan2 Instructor.  ada  jgak la step2 yg ke laut ...

Byk yg aku plan x mnjadi mnggu lpas.  x pe lah ... mngkin ada hikmahnya ... Aku redha. Hidup ni kn byk warna dn rasa.  Xkn nk yg brwarna-warni dan manis je, kn.  Yg gelap x berwarna dan pahit pn kena la telan jgak ...  Itukn nikmat Tuhan kepada hambanya.  The best thing happened last week was the opportunity to meet my childhood friend, si Sallyna tu. More than 20 years aku x jmpa dia ... panjang jodoh kita kn Sally.  Aku hepi dpt jmpa kwn2 lama and look forward utk jmpa yg lain2 ... rmai lg yg aku blum brpeluang jmpa.

Mggu lpas jgak adalah mggu yg busy sgt2 utk aku. Wth 5 projects on hand, paperwrk kt opis tu trsgtlah byk tp dlm byk2 kerja tu pn aku masih brpeluang utk jmpa dan keluar dgn rmai org.  Selasa, Rabu dn Khamis aerobik wth my geng ... Rabu lnch hour smpat lari skjp dr off utk jmpa Zah yg dtg dari Alor Setar.  Khamis lnch dgn Sally dn Diana ...  pastu shopping sorang2 ... Jumaat lnch n shopping dgn seseorg ...  Sabtu attending neighbour's knduri, mlmnya plak shopping dgn Bibi ...  Ahad pagi shopping dgn K Ani, blik singgah rmh mama kjap jmpa sapa2 yg ada kt situ ... petangnya plak jln2 kt Hulu Lgt wth my fmily.  Wui ... dasyatnya aku, kn.  Cmna x penat.  Hehehe ...  Hopefully this week will be a good week for us.  Bkn shj utk aku tau ... utk korang2 jgak.  Aku kn syg korang.   Hehe ...

This wkend plan nk brsantai je la ... x nk gi mana2.  Mgkin gi my favorite Spa kt 1 Utama kot ... dh lama x gi sana.  The nxt 3 wknd yg akan dtg schdule pnya la padat.  Tiap2 ujung mggu tu dh ada aturcara. Dari Pantai Timur naik plak ke Utara.  Sib baik Selatan x da ... x pa lah ... kita doa shjlah agar segalanya diberkati dn apa yg dirancang menjadi ... Amin.


0 comments: