Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Lauk Kasih Sayang

Misz-ella suka masak .. walaupun masakan Misz-ella belum tentu sedap. Masak-masak pastu makan ramai-ramai .. baru la berbaloi penat lelah duk ber kungfu taichi di dapur pagi-pagi, kan. Kalau ada masa Misz-ella masak lebih pastu bawak gi ofis makan dengan Geng Makan. Dalam seminggu 2, 3 kali la Misz-ella buat camtu .. selebihnya kitorang makan luar. 

Ayam Masak Kicap + Kentang

Sambal Sardin feveret Misz-ella forever ever

 Ayam Sambal Berkicap feveret Aiman

 Ikan Siakap Masak Taucu dan Sup Sayur Campur Misz-ella masak dan makan ramai-ramai kat Offis dengan Geng Makan. Disulami pulak dengan Air Blackcurrant Ber collagen. Auwwww .. awets muda kitorang. Bila diaorang cakap sedap .. Misz-ella jawab "Sebab aku masak dengan kasih sayang" .. Aku kan sayang korang.

Kueh Kasturi ni bukan beli tapi Misz-ella buat sendiri. Bila buat sendiri jadi banyak .. jenuh Misz-ella bagi Kak Tini sikit, Kak Zana sikit, Yanti dan Nana sikit, jiran-jiran sikit .. selebihnya Misz-ella bawak gi offis dan makan dengan Geng Makan. Teringinnya nak buat Karipap Sardin, teringinnya nak buat Tepung Bungkus, teringinnya nak buat Cucur Badak. WaWaWa .. banyak ekau punya teringin .. yang nak makan takat 3 mulut jer. Beli je la Ella. Beli memang boleh tapi buat sendiri lagi best. Kan .. kan .. kan korang kan. Nanti la .. bila-bila free Misz-ella buat eh.

11 comments:

gadisBunga™ said...

saya suka masak tapi tak rajin. ngeeee....

Nurulhuda Abdul Latip said...

Rajinnya akak buat semua sendiri..baguslah yea, masak sendiri memang lebih puas dari beli kan kak..

Dee said...

kueh kasturi tu kueh apa? kuih kacang tu ye..kalau sy jd opismate kc..compom berat badan naik tak turun2..hihihi..

Hanis Azla said...

rajinnya KC.. untung kawan2 KC ada kawan yang rajin masak macam ni..

Kniedaz said...

semuanya sedap tu kc tapi saya rasa paling sedap sambal sardin tu..saya pun minat gila ngan sambal sardin...takpela kc..kalau dah rajin buat banyak boleh bagi kat jiran2

faraherda.razalan said...

Rajinnya KC. Sy ms weekend, mmg tak berasap pun dapur umah tu. Ouh! Sadis!

azieazah said...

Untung ni kalu jadi Geng Makan Ella.. hehehe

pinky said...

rajin kc...pepagi buat semua tu...

Alin Marlini said...

lauk kasih sayang pasti sedap....

eliyaezlinalias said...

rindu blog kakchik....

el said...

xleh jd ni mggu ni nak wat kueh kasturi lah..moga2 jdlah hahah