Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Jangan Sampai Benci. Mee Goreng Soto.

Kadang-kadang perlu ada sedikit 'kejam'

Ada masanya perlu tidak bertimbangrasa
Atas sebab-sebab yang tak terluah dengan kata-kata
Tapi yang pasti, untuk kebaikan bersama

Sebab tu Jangan Sampai Benci.
Sebab bila timbul rasa benci, maka berakhir lah segala-galanya.


Yes .. I am a very easy going, friendly, lovely and a loyal person. I love all my friends. Kawan-kawan melengkap dan memeriahkan lagi kehidupan insan kerdil bernama Ella ini. Tapi sayang, bila ada yang menyakiti .. bila ada yang tak hargai .. dan bila ada orang yang khianati persahabatan kita. Once the damage has been done, maka i will do some cleansing. Aku jarakkan sebuah perhubungan and finally i End it and Say Goodbye. Sebab saya jujur maka saya mahukan balasan kejujuran. Sebab saya telus maka saya benci kepura-puraan. Saya hanya mahu yang baik-baik sahaja dalam hidup saya. Sebab saya dah beri yang terbaik maka yang saya harap hanyalah kebaikan. But in life, things comes with good and bad. Tuhan beri kita kedua-duanya agar kita lebih menghargai kehidupan. Tuhan beri pahit kerana dalam pahit itu ada nikmat. Yang baik, kita simpan dan jadikan pegangan. Yang tak baik, saya jadikan teladan dan pengajaran. Thanks for the good and bad things that happen. Both contributed a lot in my life.





By the way, haritu Misz-ella masak Mee Goreng Soto. Al-kisahnya terhasil resepi itu ialah apabila malam sebelum nya Mama masak Mee Soto. Ada lagi baki sup, mee dan bahan-bahan iringan keesokan pagi tapi dah tak syok la kan berulang makan Mee Soto tu lagi.

So Misz-ella tumis bawang putih, masukkan cili mesin, masukkan ayam, masukkan mee kuning, masukkan kicap cili api dan akhirnya masukkan sup soto. Maka jadilah Mee Goreng Soto. Bila Aiman makan .. Kenapa mee goreng ini rasa Sup? Haha .. begitulah kejadian terhasilnya resepi Mee Goreng Soto ini. Haihhh .. musim-musim Raya ni banyak pulak idea, kan. Rezeki minda kecil Misz-ella kot. Hehe.

6 comments:

intan said...

hurmm sedapnyeee..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nampak sedap...

lia ummiirfan said...

sedap nampak mee tu :))

safurara said...

lain dari yg lain ni.hehehe

Alin Marlini said...

sedap tuuu

Misz-ella Ismail said...
This comment has been removed by the author.