Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Telur Dadar Gebu Pedas Berapi

Wootsss .. tiba-tiba terasa lapar petang-petang.

Nak keluar beli juadah petang malas. Nak masak juadah petang lagi la malas. Yang paling senang ialah masak Telur Dadar.


Hiris dadu bawang besar dan cili api. Lepas tu tumis dalam minyak panas sampai naik bau. Lepas tu masukkan telur (2 biji) yang dah dipukul. Kuatkan api tapi kena jaga jangan sampai hangus. Masak sampai rata, bila dah masak, curahkan serbuk lada hitam dan 'chilli flakes' tutup api dan angkat. Telur tak perlu dibalikkan. Ehhh .. betul-betul bahasa kat rumah ni. Korang faham ke? Tehehehe.


2 comments:

Amanda Suria said...

faham sangat KC..itu gak bahasa senang faham dan guna kat umah kan...looks tempting la your telur dadar

SYANI said...

Memang terserlah kegebuan telur dadar KC..