Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Jumpa Kawan Lama




Misz-ella sebenarnya rasa sangat bertuah. Ada kawan yang dari darjah 1 dan sampai sekarang kami masih bersahabat. Ada kawan dari zaman anak dara, sampai Aiman dah bujang pun kami masih berkawan dan Zainorli Ali is one of them. 

Masa kerja di Malaysian Petroleum Club (MPC)


Kami berkawan masa kerja kat MPC, dia kat HR, Misz-ella kat Sales & PR. Dia left MPC, dia tarik Misz-ella masuk Siemens. Maka kerja lah kami dengan syarikat multinasional dari German ini. 

Kami terpisah kerana peredaran masa. I left the German company and focused more on my family while Zai was still there. She went far in HR and till now she is still working with Germany, its just different company.

Jumpa balik Zai selepas 24 tahun. 24 tahun satu masa yang sungguh lama. Aiman dah besar. Zai anak dah 3. Suka sangat kami dapat berjumpa sampai menitis airmata, sampai kalau boleh tak nak berpisah. Macam-macam cerita kami kongsi bersama.

Good friend is a giftAllah bagi kita rezeki berbagai cara, bukan wang ringgit sahaja - badan yang sihat, hati yang bersih, minda yang tenang, kelapangan masa dan sahabat yang baik juga adalah dari rezeki Allah SWT.

Zaman sekarang ni susah nak dapat kawan yang baik. Kalau korang ada persahabatan macam aku dan Zai ni, simpan dia ketat-ketat dalam hati sebab itu adalah rezeki. OKBye. Terima Kasih baca. Jumpa lagi di lain entry.










0 comments: