Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Peluang kedua?

 Ada orang tanya ..

Wajarkah kita beri peluang kedua kepada orang yang menyakiti kita?

Segalanya bergantung kepada bagaimana besarnya medan luka seseorang itu.

Buat Misz-ella sendiri, saya maafkan tetapi saya pilih untuk jauhkan diri. "I usually chose to walk away to prevent myself from further hurt"

Ye .. kotak memori tak ada butang 'delete' atau 'backspace'. Allah tak bagi kerana dia mahu kita ingat setiap peristiwa samada yang baik mahupun yang buruk. Sebab tu meski kita sudah maafkan, peristiwa tersebut tetap dalam ingatan, kan.

Sesekali memori itu muncul, tanpa sedari bercucuran airmata membasahi pipi. 

Sebab tu Sekiranya terjadi sesuatu, saya doa "Ya Allah yang Maha Berkuasa, Kau jauhilah aku dari mereka ini agar aku tidak lagi luka." 

Jauh di sudut hati, saya berdoa .. Moga Allah SWT tenangkan hati mereka, lapangkan dada mereka, berkati tiap langkah kaki perjalanan hidup mereka dan permudahkan urusan mereka di dunia dan akhirat. Amin YaRabbal Alamin.

1 comments:

Ezna Khalili said...

Kalau kawan, kawan mungkin kawan. Memaafkan itu mudah tapi parutnya tetap ada.