Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Day 1 @ Jakarta ~ Hampton's Park Apartment

Dah balik. Safely landed in Malaysia tercinta selepas 6H/5M di tempat orang.  Everything went well as planned and everyone happy. Syukur Alhamdulillah.

I have many stories to share with you. I have hundreds of beautiful photos taken during the Holiday. Percaya tak yang ini kali ke 10 Misz-ella ke Jakarta dan kali ke 6 ke Bandung. Walau sudah selalu, Misz-ella tak pernah jemu.  Kali ni lebih istimewa sebab saya bertemankan kesayangan semua.

Day 1 ~ Pesawat MAS terbangkan kami.  Perjalanan lancar. Selamat mendarat di Bandara Soekarno Hatta jam 5:20 petang. Driver kami Pak Tono yang Misz-ella dah arrange dari Malaysia sudah menunggu.  Nampak je Isuzu ELF 15 seater sume dah excited. Besar dan selesa. Mewah gila!! Duduk je anak-anak semua maka mula la mereka pandang itu ini .. menghayati pemandangan Kota Jakarta yang sentiasa padat dan tak pernah sepi.  Dah bosan, berkaraoke pulak kami dalam kereta. Destinasi kami ~ ke Apartment kawan Misz-ella di  Pondok Indah, Jakarta Selatan.




Hampton's Park Apartment, Pondok Indah, Jakarta Selatan 

Biasanya kalau ke Jakarta, day 1 mesti kami akan menginap di Apartment milik kawan Misz-ella, Nuriswari. Nak pulak kalau travel ramai-ramai 10 orang macam ni.  Apartment 3 bilik "fully equipped' ini sangat selesa. Yang penting harganya murah .. hanya USD60 semalam. OK sangat-sangat, kan. 

Master Bedroom ~ Siap ada Daybed. Ada TV and attached bathroom. 

Bilik Tidur No. 2 Aiman dan Amir yang punya. Hihihi.

Bilik Tidur No. 3

Balcony mengadap "Swimming Pool" dan Pondok Indah Golf Course.

Aparment mewah 3 bilik di Hampton's Park Apartment ni duduknya di Pondok Indah, sebuah kawasan kediaman 'elit' di Jakarta Selatan. This apartment is fully airconditioned dan dikawal Sekuriti selama 24 jam. Agak jauh dari pusat bandar. Kalau travel berkumpulan dan ada 'driver' then sangat berbaloi. Pada sapa-sapa yang berminat, sila email sahabat saya di arienuriswaridw@yahoo.com.  Bilang aja direkomen oleh Ibu Ella. Mudahan-mudahan dapat diskaun ya. Hihihi.

Dah penat dah kami semua. Sebelum check in, sempat singgah kat Cafe Lada Putih depan apartment untuk bungkus makan malam ~ Nasi Goreng yang tersangatlah Umppphhh!!


Gelagat anak-anak di Cafe Lada Putih. Lepas tu kita balik dan rehat. Esoknya kami ada misi. WaWaWa .. excited gila diaorang semua. OK dah. Jumpa lagi lain entry. Bye.






9 comments:

Anonymous said...

bestnya kc dpt travel satu family, hai tah bila lah turn tina nanti

Kakcik Seroja said...

Seronoknya dapat berehat di tempat yang nyaman begitu. :)

Mama Zharfan said...

waaa beshnya!! apartment tu sgt murah and besh!!

Dr K said...

Memang berbaloi lah sewa apartment macam tu..USD 60 utk such a nice apartment..boleh la saya consider..hihihih..sebab mmgh tak pernah gi Jakarta..:P

faraherda.razalan said...

Syoknya KC jln2 Jakarta. X sbr nak tgu next entri!!!

el said...

canteknya apartment tu

Kniedaz said...

seronoknya....nanti kc update lagi ya cerita ni..buh gambar banyak pun takpe...saya suka hehehe

Unknown said...

apartment nampak mewah la kakchik..kita tak pernah pi sana..kena ikat perut kot baru bolih pi..heheh

Anonymous said...

wah seronoknyer kc dpt p jln2 mcm ni