Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Warna warni kehidupan ...

Hari ni bila aku toleh ke belakang ...
aku rasa brsyukur sgt2
hidupku dikelilingi org2 yg mnyayangi ku
yg memahami diriku
walau kdgkala aku di duga
tp aku prcaya itu lah
nikmat Tuhan kepada hambanya
teringat kata2 seorg teman
bila kita terluka atau terasa dgn seseorg
kita akan sedar bahawa kita juga adalah manusia biasa
yg ada hati dan perasaan ....
gunakan lah peluang ini utk kita brmuhasabah diri
cari dan gali semua kesilapan dan kelemahan
kerana kita x sempurna
msti ada kesilapan yg tidak kita sedari
Tp ada juga yg mabuk, kn
mabuk dgn puji2an
sehingga dia merasa dirinya terlalu sempurna
dan org lain tidak setanding dia
Tp Tuhan itu maha adil dan saksama
bila kdgkala dia ditegur oleh seseorang yg tdk disangka2
adakah dia akan muhasabah diri ...
atau terus menyalahkan org yang lain ??

Kwn2 yg aku sygi ...
sesungguhnya hidup ini penuh dgn warna warni
kita hanyalah manusia biasa
yang ada kelebihan dan kelemahan
walaupun sukar  ......
terima lah setiap teguran dgn hati yg terbuka
gunakanlah peluang itu utk melihat ke dlm diri sndiri
Dan bersyukurlah kita kerana dipilih
utk diduga
kerana tanpa dugaan
kita akan terus hanyut dan lupa ...

Renung2kan ye kwn2 ...

0 comments: