Wednesday, August 17, 2011

Taksub

Saya tak nafikan dalam diri tiap insan wujud sikap minat, suka dan 'admire', pada seseorang. Mahu jadi seperti dia .. mahu jadikan dia Idola. Tapi .. janganlah kita terlalu taksub kepada dia yang kita sukai atau minati itu sehingga kita meng 'iya' kan semua perbuatannya. Gunakan akal fikiran untuk menilai. Rasional bukan emosional. Jangan ikut emosi tapi guna pintu hati. Mereka juga manusia biasa ciptaan Tuhan. Ada kelebihan .. ada kekurangan. Mereka tak sempurna. Mereka juga lakukan kesalahan. Jangan terlalu taksub pada mereka. Hmmm .. memang patut kata-kata "Berpada-pada .. Jangan Over" dijadikan pegangan hidup kita semua.

10 comments:

Kancilbiru said...

betul tu kak..jangan terlalu mengagungkan seseorang sebab mereka juga manusia macam kita..

Cik Ina Do do Cheng said...

betul tu kak chik walaupun ngan suami sendiri, tak boleh taksub sangat, dia pun manusia biasa. takut nanti kita yang kecewa.

nurayunni said...

sokong!

eliyaezlinalias said...

betul tu kak....
sokong sgt!
smga mereka yg taksub tu menemui cahaya kebenaran~~~

diana said...

betul..
kita cuma manusia biasa..
tak layak diagung-ugungkan.
berdosa kalau terlalu taksub ni....

Woofer Storm said...

slm rmdhan kak chik,lama tak dtg,bz ckit skg ni...nak bw pun amik wktu ni,yala bnyak gila komen nak kena blas balik.hehee

apa kbr sis??betul3,tksub terlebih2 takut leh jadi syirik pula,tkut bila kita merasa dia segalanya2 melebihi Allah swt..

kakyon said...

betul tu..
berpada2 pada semua prkara menjadikan kita lebih selesa dan selamber..

Ct Arina said...

less is more =)

Alin Marlini said...

ikut hati mati...

Ardini Humaira said...

betul tu KC.. kena besederhana dalam segala perkara. kelak tade la kecewa tahap menonggeng... kena tahap max dengan Allah je :)