Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Minggu ke dua

Hiiiii .. Dah minggu ke 2, hari ke 8. Another 21 days to go. Moga Ramadhan kita kali ini diberkati dan dirahmati Allah SWT.  

U ols dah 'sopink' ke? Kalau belum meh singgah Bazaar kami di sini.

Hari tu ada orang mintak resepi "Peria Crispy". Senang je. Hiris peria. Kalau sagat lagi bagus. Pastu keringkan. Gaul garam, kunyit dan sedikit serbuk jintan manis. Pastu goreng garing. Jaga api ye .. jangan kuat sangat. Masa goreng ni kan, bau dia wangi sangat. Hmmmm .. tak sabar nak makan. Eh .. puasa ler .. Hihi.


8 comments:

eliyaezlinalias said...

peria! feberet neh!

diana said...

belum sopink la. kakchik..
tunggu hujung2 nanti..
baru meriah sikit /..
hheheh

Pia said...

"dah siap sopink dah kc..tp ada la sikit2 lagi..eh,peria goreng nipis tu mmg sedap kan.."

JunAina said...

aina dah bershopink sebelum puasa, tak daya nak layan kerenah anak2 bila puasa...

peria tu macam best je, boleh cari kelainan asyik cendawan goreng tepung je...

YanaMIB said...

tggu minggu² last nnt kot br sopink..hihi~

Mama Zara said...

sedap ek peria crispy? buleh cuba nanti :)

ziana said...

Sedap ker KC Peria? Coz saya tak makan..hua!hua!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Chik..apa kabar?lama xsinggah ke blog nie.sealmat menjalani ibadah puasa tuk k.chik sekluarga.