Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

1 Ramadhan ~ 1 Ogos 2011

1 Ramadhan tahun ini dimulakan dengan bersahur nasi + ikan terubuk masin + sambal udang buat 3 orang dan berbuka dengan nasi lemak bungkus 2 .. nasi kerabu 1. Hmmm .. orang berbuka masak beria-ia kita memadai lah dengan Nasi bungkus sahaja. Alhamdulillah ... Kueh langsung takda. Diaorang sume udah kita pesan awal-awal supaya elakkan pembaziran. Tuhan tak sayang hambaNya yang suka membazir weih.

1 Ramadhan juga dimulakan dengan "penat" kerana "rushing" mengejar masa mengisi B.Q. tender dan harus keluar sana sini menguruskan hal-hal duniawi. Malamnya selepas berbuka, keluar pulak untuk menghantar itu dan ini. Perkataan yang paling sesuai untuk menggambarkan situasi saya di hari pertama puasa hari ini ialah "penat + bizi". Hmmmm .. harap-harap hari ini boleh main masak-masak di dapur sendiri. Senduk dan kuali udah memanggil-manggil tu. Hihi.

15 comments:

azila said...

siannya...arini sempat masak x kc?hehhe

AdiaLuze said...

Salam Ramadhan kakchik ^^

Semoga hari ni takde bz sgt la yee .. Relax n chill okeh !!

pinky said...

salam ramadan kak....semoga dilapangkan waktu oleh Allah SWT ari ni.....amin...

eliyaezlinalias said...

semoga kc diberi kelapangan~~~amin...

JunAina said...

aina pun sama je...balik kerja tunjuk2 je kat bazar ramadhan. menu utama beli...balik masa nasi, goreng sayur ja...

apa pun semoga ramadhan kita diberkati...

Princess Nur said...

Selamat berpuasa kak chik..

Farah Shamsudin said...

Farah pun tak sempat nak msk.. beli jee..

Ct Arina said...

selamat berpuase kc ;D

MamaYatie said...

sama la kita kc, 1st day yg bz & penat giler..huhu

Daddy Ziyyad said...

betul..jgn membazir...jgn terpedaya dgn nafsu beli menggunung kat bazar...ekekeke

munna said...

WAH!...SIBUKNYA KC.... TAPI KESIHATAN TETAP KC JAGA KAN....

laskar pelangi said...

kak, sibuk mana pun. kesihatan tu kena diberi keutamaan tau:)

selamat berpuasa kakchik sayang:)

ShErA said...

salam ramadhan dan selamat berpuasa kak...

qemaishak said...

Selamat berpuasa kakchik..:)

Hannan said...

selamat berpuasa jugak :)