Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Rutin


Bila dah terbiasa tiap hari pulang ke rumah hampir jam 1 pagi, melayan permintaan mata yang mahukan tilam dan bantal pada jam 1:30 pagi .. bangun tidur jam 5 pagi untuk bersahur .. tidur sekejap selepas sahur pastu hantar Tuan Bodigad ke sekolah pastu siap-siap pulak untuk ke pejabat .. perkara-perkara macam tu dah tak mendatangkan apa-apa masalah bagi yang mengalaminya. Dah biasa. Dah jadi rutin. Rasanya gaya hidup 'lasak bukan lembik' dan 'aktif bukan pasif' ni dah sebati dengan diri saya sejak dari awal lagi. Dalam waktu yang sama, jangan lupa doa ~ Moga Allah SWT beri kita kekuatan untuk menempuh tiap cabaran. Tiap kerja itu ibadah, apatah jika yang dibuat itu disertai dengan niat yang baik dan hati yang ikhlas. 





7 comments:

qemaishak said...

Betul tu kakchik..kalau dah jadi rutin hari2, susah bagi org lain senang je bagi kita kan...

diana said...

ini baru betul2 supermom..
heheheh

kak yati said...

sibuk sangat ke? sampai akak call/sms pun tak jawab.

Kak Aya said...

wahh dah jadi supermak kalau gini gayanya...apa pun rutin tetap rutin, alah bisa tegal biasa.

Nur Hawa Mohd Zin said...

supermak...heheh....tapi betul bulan puasa ni badan kena tune lain :)

Mak Wardah said...

Agreed..KC betul.

Woofer Storm said...

kerja memang kena ikhlas walaupun kdg kala bdn ni merungut nak minta rehat..hehee