Friday, August 19, 2011

Unrecorded

Was given unrecorded leave today sebab kerja hari Ahad lepas. Amboi .. ceria muka sume yang terlibat. Masing-masing mula panjangkan langkah. Sopink, salun dalam senarai. Ai tak ketinggalan .. yang bestnya 'qada tidur is part of it'. Haha ..

Balik rumah tidur. Petang kuar gi salun, pastu berbuka dengan opismet kat luar. Dengan tak ada 'reservationnya' .. sume restoran kat Shah Alam 'full house'. Nasib baik Restoran Cili Merah masih ada 1 meja kosong, cukup lah buat kami bertiga. Dashyat orang Melayu Malaysia .. bulan-bulan posa ni, sume pakat makan luar walaupun kita dengar ramai yang main masak-masak kat rumah. 

Hmmmm .. persiapan raya camna? Surprisingly, this year langsung tak beria-ia. Entah lah kenapa .. 'mood nak beraya hilang entah ke mana' .. Kalau tahun lepas menempah baju beria-ia, tahun ni lima jari di tangan masih berlebih. Kueh raya order kat Kakak Cantek je. Paling penting .. segala-galanya sudah tersedia buat Aiman, anakanda kesayangan. 

Raya di mana? Taiping, Kelantan, Johor, Sg. Buloh? Entahlah .. tiap-tiap raya pening, tiap kali raya penat. Apa nak buat .. famili kita besar. Tiap kali raya meriah .. tiap kali raya bizi. Hihi. Apapun, redha dan rela je. InsyaAllah kuat .. InsyaAllah selamat.

Selamat Hujung Minggu korang. Kita keja Sabtu ni. Sunday also .. maybe? Alahai .. sokmo bizi. Entah bila ada masa untuk diri sendiri. Pavillion .. Jusco 1U .. dalam list ni. Entah bila lah bisa ku jejaki.

3 comments:

diana said...

tak sabar nak tengok baju raya kakchik..
tak tau la kita suka betul tengok baju2 kakchik..
tambah2 baju kurung..:p
hahahha

makdara TERdiva said...

kak! jusco 1U masih under renovation kan???

Ardini Humaira said...

dni lom sempat shopping kaw2 untuk raya hehe