Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bersyukur

Masalahnya kita bila kita tak tau nak bersyukur. Kita tak pernah berterima kasih pada Allah SWT atas apa yang kita ada. Tengok 'life' orang, kita cemburu dengan dia dan teringin life dia walhal hidup kita tak ada kurangnya.

Kita lupa nak bersyukur sekurang-kurangnya kita 'ada' dibandingkan dengan orang lain yang tiada. Kita lupa yang aturan Allah SWT itu indah.  Tiap orang ada bahagiannya .. tiap orang tak sama dugaan dan cabarannya.  Kita mahu hidup orang.  Kita tak mahu hidup kita.  Sedih, kan. Sedih bila kita ada perasaan dan berfikiran begitu.

Hargai apa yang kita ada.
Bersyukur sekurang-kurangnya kita ada.

Hidup Kau .. Hidup Aku berbeza.
Jalan Kau .. Jalan Aku tak sama.

Dont COPY others cos in life, each of us has different question papers.  Life is the most difficult exam, remember?



4 comments:

msredcheesecake said...

Syukur dgn segala yg saya ada.... Baik atau buruk.... Kalau dari Allah mesti terbaik...

shameel Iskandar said...

Syukur sentiasa di atas kurnian-Nya..

"Jangan mengeluh hanya kerana ketiadaan sepatu/kasut sebelum melihat mereka yang tak mempunyai kaki." pesanan ini sentiasa saya ingat agar menghargai apa yag saya miliki.

Misz-ella said...

@msredcheesecake, betul tu. kita patut rasa bertuah instead of cemburu dan mahu hidup orang lain

Misz-ella said...

@shameel iskandar,

thanks for sharing. its so meaningful