Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bene Premium - Bluria and Rougeria

Hai Readers ..

Kali ni Misz-ella nak 'share' tentang kewujudan satu produk penjagaan rambut jenama baru di pasaran yang didatangkan khas dari Jepun bernama Bene Premium.


Bene Premium adalah produk penjagaan rambut yang tidak mengandungi silikon, 100% Japan Made dan telah memenangi beberapa 'award'  kerana kebaikan dan faedahnya kepada pengguna.  Bene Premium didatangkan dalam 2 pilihan - Bluria dan Rougeria. Kedua-dua rangkaian produk ini dicipta menggunakan bahan-bahan semulajadi yang terbaik. Ianya bakal mengembalikan kesegaran dan keserian rambut yang rosak akibat dari penggunaan produk penjagaan rambut yang mengandungi silikon.

Apakah silikon?
Silikon adalah sejenis bahan yang digunakan di dalam kebanyakan produk penjagaan rambut untuk memberi kesan licin dan mengurangkan kekusutan rambut selepas bershampoo.  Penggunaan silikon dalam jangkamasa yang panjang menyebabkan peningkatan lapisan luar rambut seterusnya membuatkan rambut lebih berat dan mudah gugur serta mendatangkan kerosakan rambut pada jangkamasa panjang.

Penggunaan produk penjagaan rambut ber 'silikon' dalam jangkamasa yang panjang juga akan menyebabkan folikel rambut tersumbat seterusnya menyukarkan kerja-kerja pembersihan kulit kepala.

Menyedari masalah yang timbul berkaitan akibat dari penggunaan silikon, MoltoBene, jenama professional produk penjagaan rambut telah memperkenalkan Bene Premium Bluria dan Bene Premium Rougeria yang kaya dengan 'enzyme', tidak mengandungi silikon dan menggunakan bahan-bahan semulajadi yang terbaik sahaja.



Kedua-dua rangkaian produk Bene Premium Bluria dan Rougeria.


Bene Premium Bluria 
Diperkayakan dengan 'Green enzyme'.  Dibuat dari buah Kiwi, Avocado dan Timun dengan tambahan 'Rhassoul (Morocco Clay)' dan disegarkan dengan wangian 'Bluria rose' untuk pembersihan dalaman kulit kepala.  Bene Premium Bluria didatangkan dengan set lengkap yang terdiri dari :-

Bene Premium Bluria Delicious SPA Shampoo - RM43.90/530ml
Bene Premium Bluria Delicious SPA Treatment - RM43.90/530ml
Bene Premium Bluria Delicious Spa Hair Mask - RM43.90/210gm
Bene Premium Bluria Delicious Spa Night Care Milk - RM43.90/115ml

Bene Premium Rougeria 
Diperkayakan dengan 'Red enzyme'.  Dibuat dari Tomato juice, Apple juice extract dan Carrot extract dengan tambahan Argan oil dan Apricot oil dari Morocco dengan wangian  Ros untuk menangani masalah kerosakan rambut.

Bene Premium Rougeria didatangkan dengan set lengkap yang terdiri dari :-

Bene Premium Rougeria Delicious Hair Shampoo - RM43.90/530 ml
Bene Premium Rougeria Delicious Repair Treatment - RM43.90/530ml
Bene Premium Rougeria Delicious Repair Hair Mask - RM43.90/210gm
Bene Premium Rougeria Delicious Repair Hair Oil - RM43.90/40 ml

I have tried Bene Premium Rougeria for 1 week and i tell you .. it has a very delicious smell .. seperti rambut dicuci dengan buah-buahan segar.  I will share my experience with them soon. 

Sekitar Majlis Pelancaran Bene Premium
At the first look i jatuh cinta with the packaging. It is 100% designed and Japan made using the Japan technology. Its so beautiful and exclusive. Dah habis nanti sure sayang nak buang botol, kan. Cantiklah!!

Sharing Session by the Hair Expert


The Group Photo of the Key Personel of Bene Premium.

The Bene Premium Bluria and Bene Premium Rougeria range is available exclusively in selected Watsons outlet nationwide.  

For more info on the product, kindly visit  here and here.










3 comments:

mamabeauty said...

botol dia cecantiks

Mira Cikcit said...

Pehhh... packaging dia elegant gila

Suria Amanda said...

packaging dia sgt2 santekkk....