Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Healthy Granola from Simply Hippie Granola

Hello readers ..

As you know, I love healthy food. Hari ini Misz-ella nak kongsikan dengan readers semua tentang Healthy granola yang sering Misz-ella ambil baik sebagai sarapan mahu pun sebagai kudapan.

Hari tu my sister's family and my sister in law datang rumah. Dan ini lah dia .. Dessert atau pencuci mulut yang Misz-ella sediakan untuk mereka ~ Mixed Fruits + Jeruk Pak Ali with Healthy Chocolate Chip Granola.

Yang ini pula ialah Raisins Granola yang Misz-ella ambil ketika sarapan bersama Susu dan buah-buahan.

Misz-ella nak share dengan you all semua yang Healthy granola ini Misz-ella beli dari Simply Hippie Granola. Bahan utama untuk healthy granola ini ialah roll oat yang dibakar bersama madu dan bahan-bahan lain. Oat is good for our health tapi memang susah kita nak makan oat, kan sebab rasanya sangat tak sedap. So dengan adanya healthy granola dari Simply Hippie Granola ni, it made me enjoy oat easier.

Terdapat 4 jenis Simply Hippie Granola dan ke empat-empatnya Misz-ella dah rasa. Malah dah repeat order pun.


Tengok tu .. segar, kan. Healthy granola dari Simply Hippie Granola sangat fresh dan dibuat dari bahan yang sangat berkualiti.

It is available in two packaging - refill or in a jar. Biasanya Misz-ella akan order yang dalam jar untuk diberikan sebagai hadiah.


Simply Hippie Granola juga ada sediakan hamper ye .. so siapa-siapa yang berminat untuk hadiahkan 'healthy hamper' untuk yang tersayang .. this could be a good idea for you.

Kebaikan mengambil Healthy granola
Ianya mengenyangkan dan membantu dalam pengurusan berat badan.
Mengurangkan tekanan darah dan kolesterol.
Mengurangkan risiko penyakit Cancer dan Anaemia
Meningkatkan tenaga
Membantu penghadaman dan mengawal diabetes
Melegakan sembelit dan heartburn
Melindungi kulit dari kerosakan sinaran matahari 

Dan ini lah dia empat jenis healthy granola yang dijual oleh Simply Hippie Granola. Ke empat-empat Misz-ella dah cuba. Paling Misz-ella suka ialah Banana Cranberry Pecan Walnut Granola yang dipenuhi dengan kekacang mewah berperisa pisang. But to be honest with you, yang lain-lain pun sedap jugak. I gave this healthy granola to a few friends and they Love it! Malah both of my sisters dah mula nak repeat order.

So you all, kalau nak cuba, sila follow Simply Hippie Granola FB di SINI. Instagram Simply Hippie Granola di SINI. atau Tel/Whatsapp Sarah terus di 011-21195066. OK I'm done my sharing with you. Seperti biasa, yang baik untuk kita kongsi bersama. Thank You baca ye. Bye.



0 comments: