Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Pinggan buah warna warni

Hello readers ..

Baru-baru ini Misz-ella menerima tetamu. Hummm .. meriah sekejap rumah yang selama ini selalunya sunyi *happy*

Misz-ella masak Grilled Chicken je buat tetamu-tetamu Misz-ella di hari itu. Misz-ella jarang masak nasi kat rumah ni. I usually spent very little time at the kitchen .. lagipun saat berseorangan di rumah di siang hari, kalau nak masak nasi, masak lauk ... hummm macam tak berbaloi sahaja. So I usually opted for Western food ~ Grilled Chicken, Beef Steak or Grilled Fish perhaps .. mudah, cepat dan sangat praktikal, kan.


Juadah pencuci mulut adalah Pinggan Buah Warna Warni

Other than the Grilled Chicken, Misz-ella sertakan jugak Pinggan buah warna warni ni buat tetamu Misz-ella sebagai juadah pencuci mulut.

Seperti biasa, dapur dan makanan adalah tempat buat Misz-ella lahirkan kreativiti. Potong limau, nenas, kiwi hijau dan kiwi kuning .. susun dalam pinggan. Kebetulan dalam peti ais ada Jeruk Madu Pak Ali yang kawan Misz-ella bawa pulang dari Pulau Pinang maka Misz-ella pun hiris nipis Jeruk betik dan Jeruk salak dan campurkan sekali dalam pinggan tu. Ada juga stok Chocolate Chip Granola di dapur so mari kita tabur dan opps .. my last stock of buah delima pun ada .. maka terjadilah hidangan sepinggan buah-buahan berwarna warni bersama granola yang akhirnya safely landed in our tummy. Alhamdulillah.

To those of you who want to buy the delicious granola please visit Simply Hippie Granola Instagram Here or call Sarah at 011-2119 5066. Granola dia sangat sedap lagi berkhasiat. Boleh makan dengan susu, dengan bubur or dengan buah, just like me. Jom kita amalkan gaya hidup yang lebih sihat. Jom!




0 comments: