Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Buffet Buka Puasa 2017 ~ Hidangan klasik dan kontemporari di TEMPTationS, Renaissance Kuala Lumpur Hotel


Hello readers ..


Bersempena dengan kedatangan bulan Ramadan, Renaissance Kuala Lumpur Hotel tidak ketinggalan turut meraikannya dengan menyediakan Buffet Buka Puasa 2017 dengan hidangan lauk pauk klasik dan kontemporari di TEMPTationS.




Selain dari itu, Restoran Dynasty (pork free) yang terletak di Lantai 1 hotel tersebut turut bakal menyediakan masakan kontemporari Kantonis bagi membolehkan pengunjung berbuka puasa dalam suasana yang berbeza.






Lebih dari 100 pilihan masakan dari dapur TEMPTationS yang diketuai oleh Chef Ali Tuwin bakal menyambut kedatangan pengunjung sepanjang Ramadan ini.




Antara yang menarik termasuklah Biryani Gam Ayam, Sup Gearbox, Ayam masak daun limau purut, Kambing Panggang dengan Sos Percik.



Bubur Lambuk yang sinonim dengan bulan Ramadan turut disediakan di TEMPTationS sepanjang bulan Ramadan nanti.



Dan jangan lupa dapatkan Serawa Durian bersama Pulut




Di live action stations, Ikan segar yang dibakar ala kampung turut disediakan bersama dengan Sos pencicah seperti Sambal Kicap Pedas, Sambal Belacan dan Air Asam Kerisik



Noodles Station yang menyediakan pelbagai jenis hidangan mee iaitu Mee Rebus, Laksa Penang, Bihun Sup Utara dan Nyonya Laksa turut menanti pengunjung.



Jangan lupa akhiri buka puasa di TEMPTationS dengan mengunjungi Kaunter Pencuci Mulut yang menyediakan pelbagai hidangan manis seperti Kuih muih Melayu, aneka puding, Ais krim dan bermacam lagi.






Buffet Buka Puasa di TEMPTationS adalah berharga RM145nett/Dewasa dengan potongan harga 50% bagi kanak-kanak berusia dari 6 hingga 12 tahun. Tawaran menarik Early Birds berharga RM110nett disediakan untuk para pengunjung dari 27 Mei- 2 Jun dan 17 Jun-24 Jun 2017. Harga ini termasuklah 'All-You-Can-Eat Tropical Fruit Fiesta' dimana pengunjung bakal disajikan dengan buah-buahan tempatan termasuklah Durian *tertakluk kepada ketersediaan durian di pasaran*


Bagi mereka yang ingin merasai pengalaman berbuka puasa yang lebih unik dan private, Executive Sous Chef Kok Chee Kin dari Restoran Dynasty menyediakan hidangan Kantonis kontemporari yang boleh dipilih dari 4 set menu.


Pengunjung boleh memilih untuk menjamu selera dari 2 Menu berbeza ~ Kedua-duanya adalah merupakan Set lengkap sebanyak 8 hidangan berharga RM138 nett seorang dan RM168 nett seorang (Tempahan minimum 2 orang diperlukan).

Bagi set lengkap 9 hidangan, harganya pula adalah RM638 nett untuk 5 orang manakala set lengkap 10 hidangan pula berharga RM888 nett untuk 5 orang. 


Antara yang menarik di dalam menu tersebut termasuklah Baked Lamb Rack with Piquant Mongolian Sauce, Casserole Beef with Vermicelli in Satay Sauce, Crispy Farm Chicken with Spicy Minced Garlic, Baked Cod Portugese Style dan Stewed Oxtail with Radish in Casserole.


Menu ini termasuklah 'All-You-Can-Eat Tropical Fruit Fiesta' dimana pengunjung bakal disajikan dengan buah-buahan segar tempatan termasuklah Durian *tertakluk kepada ketersediaan di pasaran*

Sekiranya ada yang ingin mengadakan Jamuan Buka Puasa dan Aidilfitri secara private iaitu untuk minimum 50 orang dan lebih, bolehlah menghubungi Team Catering Renaissance Hotel dimana pakej-pakej khas mengikut keperluan anda akan disediakan. Pakej Catering ini disediakan khas untuk anda dari 27 Mei hingga 23 Julai 2017 dengan diskaun 10% bagi setiap tempahan sebelum 22 Mei 2017 dan disertakan juga dengan lain-lain ganjaran seperti Bayar untuk 20 orang dapatkan seorang percuma (BUY 20 FREE 1), pemanis mulut sebagai pembuka hidangan, Parking Percuma dan Takeaway goodies untuk setiap tetamu.

So readers semua, Misz-ella dah selesai kongsikan Promosi-promosi menarik sepanjang Ramadan ini di Renaissance Kuala Lumpur Hotel .. buat yang berminat untuk mengadakan Majlis Berbuka Puasa dan Jamuan Aidilfitri, sila lah email rhi.kulrn.sales@renaissancehotels.com atau hubungi talian 03-2716 9910/03-2716 9918.

Untuk tempahan Berbuka Puasa, hubungi 03-2271 6692 atau email rhi.kulrn.fb@renaissancehotels.com

*Harga adalah termasuk 6% Cukai GST

Jangan lupa untuk ikuti:-

Instagram di https://www.instagram.com/renaissancekualalumpur/
Instagram TEMPTationS di https://www.instagram.com/temptations_kl/
Instagram Dynasty di https://www.instagram.com/dynasty_kl/

Facebook di https://www.facebook.com/RenaissanceKL/?fref=ts
Facebook TEMPTationS di https://www.facebook.com/TemptationsKL/?fref=ts
Facebook Dynasty di https://www.facebook.com/DynastyKL/?fref=ts











0 comments: