Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Move On

I am sad. Very sad. Banyak perkara terjadi menduga insan kerdil ini.  Benda yang tak dijangka terjadi dengan tiba-tiba.  Sedihnya hati bila kita bagi Madu tapi orang balas Racun kat kita.

I wish i can tell the world what happened. I wish i can tell you guys so that ringan bahu saya.  Tapi dari dulu sampai kini, mulut bagai terkunci, tak terluah dengan kata-kata dan hakikatnya, saya hanya mampu mengadu pada Dia. Saya mohon ampunkan lah mereka-mereka yang menyakiti saya.  Lapangkan lah fikiran saya, berilah ketenangan pada saya dan kuatkanlah semangat saya.  Saya tak suka simpan titik hitam dalam hati.  I want to move on with my life.  Saya redha Kun Fa Ya Kun itu milik Dia.  Walaubagaimana kita berlaku baik dan berusaha, ketentuan itu milik Dia.  Dia tak bagi segalanya dengan percuma tapi berserta pengajaran yang tinggi nilainya. Jangan menangis Ella. Kuatkan hati, kuatkan semangat. You are not alone facing the challenge. Dia selalu ada, sentiasa ada untuk kita semua.

Walau jiwa kacau tapi saya tenang.  Alhamdulillah .. ketenangan fikiran, kelapangan masa, kawan yang baik, famili yang sentiasa ada untuk saya adalah rezeki AnugerahNya. Alhamdulillah.

10 comments:

ct cheery said...

sabar yeh..kuatkan semangat

el said...

aah betul kata KC tu
lebih baik mengadu pada DIA
kita hanya doa yg baik2 tu diorg tu KC
insyallah suatu hari nti terbukak pintu hati dia apa yg dia dah buat..

sabar ea

Kakcik said...

Semoga Allah SWT terus mengurniakan ketenangan dan kebahagiaan buat Ella.

diana said...

InsyaAllah kakchik..Allah sentiasa ada dengan kita..Dia sentiasa mendengar doa orang 2 yang teraniya..

Kniedaz said...

harap rasa tu tidak berpanjangan ya KC...

ishy77 said...

yup.InsyaAllah..turn to Allah.InsyaAllah..hati akan tenang. B strong ye kak

azieazah said...

Ujian bagi insan yang mampu menerimanya. Banyak bersabar yaaaaaa..

Hidup mesti diteruskan, dear.!

gadisBunga™ said...

KC..sabar. Allah uji sebab Dia tau KC kuat.

HaniShaklee said...

Saya pun masih perbetulkan sikap dan mind ni..selalu buat dosa..adeehh.. semoga kita sentiasa kuat dan bersemangat utk hadapi masa depan,


http://akutaksunyi.blogspot.com/2013/06/khasiat-set-set-optimum-shaklee.html

Scarlett O'Hara said...

Moga kita sama-sama kuat semangat.