Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Al-Kisah Sebuah Cerita

Semalam dapat berita gembira dari seorang teman .. antara teman paling rapat yang memberi berbagai warna dalam hidup Misz-ella ni.

Berita gembira yang dia sampaikan betul-betul terkesan di hati Misz-ella.  Dalam hidup, kita dilanda berbagai masalah dan gelora dan sebagai teman tak pernah berhenti berdoa agar kesayangan Misz-ella ni bahagia dengan orang yang dia cinta. Dan semalam, masa dia khabarkan berita gembira tu, berbaur segala rasa. Tumpang gembira, bangga dan sedikit lagi rasa yang susah Misz-ella nak jelaskan pada semua.

Lepas melalui sebuah perjalanan yang panjang, berbagai onak dan duri yang dia hadapi, akhirnya dia Bahagia. Misz-ella gembira lihat dia bahagia, tumpang bangga bila dia memilih untuk berubah. My friend is having a better life now. Kalau dulu berantakan, asyik bergaduh, sekarang dah aman.  Kalau dulu selalu berbalah, sekarang mereka dah saling bermuafakat dan bertoleransi bersama. Kawan saya hidup dengan lebih baik sekarang. Segalanya bagai diatur cantik buat dia.  Segalanya bagai dipermudahkan buat dia. Alhamdulillah.

Orang kata, yang baik kita jadikan pengajaran. Segala perubahan itu menyuntik semangat pada diri Misz-ella untuk hidup lebih baik. Kalau dia boleh, mesti yang lain-lain pun boleh, kan.  

Saya bangga dengan dia sebab berjaya merubah kehidupan ke arah yang lebih baik and as a friend, i pray for more and more good things happen to your life.  In Sha Allah. Amin.