Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Malam Gemercingggg ..

Hai. Good morning readers.
Isnin baru di minggu baru.
Esok 16hb cuti Hari Malaysia.
Suka la korang ye.

Fun dance session after aerobics .. harini kita buat Lagu Arab .. kita banyak gelek pinggang so kita pakai scarf bergemercing di pinggul masing-masing.  Pinggang Misz-ella nampaknya dah kembali ke asal.  Haritu terkembang sekejap kerana Raya dan makan-makan. Dan sekarang ..  ehemmm .. menuju 26. Waistline 26 inches is my original size and i am targetting it now and guess what? You can do it by doing Cardio exercise .. focusing more on your waist. Kita pecahkan lemak-lemak di pinggang, kita ketatkan otot-otot perut.  Kita bersenam untuk kesihatan. Mari amalkan gaya hidup sehat.  Untuk kita.  Demi keluarga kita.

Bersenam baik untuk menurunkan kadar kolesterol dan gula dalam darah.  Juga baik untuk merehatkan minda dan menyingkirkan stress.  Bersenam sangat baik untuk kesihatan, menyumbang kepada penurunan berat badan, mengetatkan otot-otot dan membentuk potongan badan dan akan buat kita awet muda selalu kalau senaman itu kita amalkan. Dont worry of not having enough time .. even 10 minutes walking, 5 minutes toning and stretching, it is still exercise.  Its very much better dari tak buat apa-apa, kan.

Dan minggu lepas, Mr. SUV pulang ke pangkuan setelah lebih dari sebulan jauh dari mata. Alhamdulillah .. walau terdapat beberapa halangan dalam menyelesaikan masalah Mr. SUV, tersangat lah lega kerana selesai semuanya akhirnya.  Thank you to all my 'kesayangan' who gave a helping hand throughout the period.  Saya yang bertuah kerana awak sentiasa ada saat saya memerlukan. Saya boleh rasa kasih sayang awak bila ada ketika tanpa saya minta awak hulurkan bantuan.  Life is sweet. Even sometimes we faced a bitter moment but i feel blessed when the final reward is happiness. Happy life. Happy moment.  Happy ending. Lagi banyak kita sabar, lagi banyak kita redha, lagi banyak ganjaran kita dapat. Yeayy!

3 comments:

Anonymous said...

kemana menghilangnya suv tu? tapi nasib baiklah ada 'awak' yang sentiasa ada untuk menghulurkan bantuan.

Unknown said...

kenapa dengan kereta kakchik sebelum ni??kat bengkel ke??

Anonymous said...

Betul tu, banyakkan bersabar dan redza apa yang berlaku. tentu ada hikmah disebaliknya. Selalulah bermusabah