Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

1 hour I JUMP. Tayar Berputar. Diet Kiwi.


Hello readers ..


I am back to the real me. Misz-ella yang sentiasa suka beriang ria di Lantai Tari. Sejak dari berumur 25 tahun lagi, Misz-ella dah biasa bersenam, menjaga kesihatan tubuh badan yang Allah SWT bagi. Kesedaran itu timbul dengan sendiri, tanpa terikut-ikut, tanpa disuruh-suruh .. Yes!! I motivate myself to take care of myself more. I believed, we must love ourselves first .. than only we can love others. I believed, no one can love ourselves more than us. 

Masa tu Aiman kecik, Misz-ella mula jinak bersenam dengan membawa Aiman ke padang untuk bersenam di waktu petang. Yess .. that was how i started. As I get older, Aiman pun dah semakin besar, rutin senaman pun berubah. Now I enjoy Studio exercise more.



Kick-off my new week with exercise *because I am so free ... LOL* Yess .. Alhamdulillah diberi kelapangan masa oleh Allah SWT yang membuatkan saya pagi-pagi sudah berada di Lantai Tari. 1 jam we dance and jump. Alhamdulillah .. saya bahagia melakukannya. Tak stress. Tak tension. Tak rasa terbeban. Apa pun yang kita lakukan dalam hidup ini, laku kan lah dengan ikhlas dan bahagia. In Sha Allah perjalanan akan dipermudahkan. Penat lelah semua kau tak rasa. 


This is Jihadah .. kita tak pernah ambik gambar sama-sama, kan so there you are .. I appeared you in my Blog. Jiha cakap Kak Ella senyum je kan .. suka tengok Kak Ella exercise .. selalu tersenyum. Yeahh .. saya memang selalu senyum kerana senyum itu positif. Senyuman adalah amalan awet muda dan terapi untuk jiwa bahagia paling murah dalam dunia. Tak perlu keluar sesen atau dua. Just activate your cheeck muscle and smile. Memang susah nak senyum kalau jiwa luka dan tak bahagia tapi Cuba lah. 




Misz-ella percaya kehidupan ini ibarat Tayar berputar menuju destinasi. Dalam perjalanan itu, berbagai halangan dan rintangan kita jumpa. Kadang-kadang lancar, kadang-kadang banyak halangannya. Bersabarlah. Sabar itu Indah. Setiap satu kesabaran  yang kita lakukan, In Sha Allah ada ganjaran. 



My life is not easy too. Walau ada yang berkata, Beruntungnya jadi Ella .. teringin nak jadi macam dia. Ummmmm .. Jangan begitu kerana bukanlah begitu aturan hidup kita sebenarnya. Setiap seorang itu dijadikan Allah SWT ada baik dan buruknya .. ada untung ada ruginya .. ada kelebihan dan kekurangan .. tiada yang sempurna. Misz-ella sendiri banyak kekurangan di sana sini. Banyak yang perlu diperbaiki .. tak lengkap dan tidak sempurna. Saya terima setiap kejadian dan ciptaan Dia seadanya. Saya terima setiap kejadian yang diberi dan cuba berlapang dada. Saya percaya setiap dugaan dan hikmah itu datang dengan nikmat serta rahmat Nya yang tersendiri. Kita semua insan biasa. Yang membezakan kita adalah kekuatan kita sebenarnya.




My breakfast for the last two weeks is Kiwi. Either is cut, scoop and enjoyed it just like that or I mix it with Yogurt. Kiwi sangat berkhasiat dan senang dimakan. I am a fruit lover actually .. I love all kind of fruits but I found Kiwi is easier to consume. Last time Misz-ella benci Kiwi. Sebab saya rasa dia masam. Tapi Kiwi sekarang sangat manis dan sedap. Ummmm .. esok nak top-up Kiwi lah .. sebab dah tinggal 2, 3 bijik je. Tiba-tiba terfikir .. alangkah bagus kalau boleh tanam pokok Kiwi dalam rumah. Nak makan petik, nak makan ambik. Oh Ok OK ., sila mimpi, Sebab pokok Kiwi tak mungkin tumbuh di Malaysia ni .. inikan pulak dalam rumah kau wahai Si Ella. Hahaha. 

OK dah. I'm done with my sharing session with my blog reader dan sekarang mau tidur sudah. Esok pagi nak JUMP-JUMP and JUMP lagi. I am addicted to sweat, I guess. Kalau tak berpeluh, kalau tak mendera tubuh, rasa tak puas. Hehehe. OK Bye semua. Terima Kasih baca. Bye.




0 comments: