Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Teater Musical Bawang Putih Bawang Merah di Istana Budaya

Hello readers ..

Siapa peminat Cerita Rakyat? Hai *lambai tangan* kita geng.

Misz-ella peminat cerita-cerita Rakyat terutama Bawang Putih Bawang Merah. Dari kecik this is my favourite story.

Good news buat peminat Bawang Putih Bawang Merah. Istana Budaya telah membawa Karya hebat ini ke pentas Teater.

Bermula dari 3hb Disember sehingga 8hb Disember 2015, Teater muzikal Bawang Putih Bawang Merah bakal menghiasi pentas Panggung Sari Istana Budaya.



Diarahkan oleh Pengarah hebat Eirma Fatima dan dibarisi oleh pelakon-pelakon terkenal Malaysia seperti Fauziah Dato' Ahmad Daud, Fazlina Dato' Ahmad Daud, Nur Fathia, Juliana Evans, Syarul Ridzwan, Beto Kusyairy, Nabila Huda, Rosnan Rahman dan ramai lagi .. This teathre is something not to be miss by the teathre fan.




Tickets from RM36 to RM256, Bawang Putih Bawang Merah is my favourite childhool Fairy Tale story. Saya sangat sayangkan Cerita rakyat ini dan masa kecik dulu selalu berangan nak jadi Bawang Merah yang walaupun hidup menderita kerana didera Ibu tirinya, tapi dia tetap mempunyai sekeping hati yang baik dan akhirnya kahwin dengan anak Raja. OK berangan lah kau wahai Ella.

So, peminat-peminat Cerita rakyat ini, sila lah ke Istana Budaya. Dengan barisan pelakon-pelakon hebat, dengan set pentas dan costume yang cantik, dengan lagu-lagu yang menarik, this Teathre is worth watching. Ada babak yang buat Misz-ella nak nangis sama .. dan ada scene dimana I laugh from my heart.

Tickets is selling fast so grab it now sebelum terlambat. Click redtix.airasia.com for tickets ya.

0 comments: