Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

KOSE SEKKISEI Herbal Gel launched ~ 6 Manfaat dalam 'gel ajaib' untuk kecantikan dan kesihatan kulit


Hello beauty readers  .. Another beauty sharing in this blog. Sapa suka cantik sila baca. Sapa rasa dah terlalu cantik tak perlu baca. Hehehe ..* sorry .. gurau jer*



Its about KOSE beauty product. KOSE has recently launched SEKKISEI Herbal Gel ~ Menggabungkan tekstur inovatif dengan kepakaran dalam herba dari timur. SEKKISEI Herbal Gel  adalah produk yang semakin popular dalam dunia kecantikan sehinggakan selebriti dan personaliti terkenal Malaysia turut menjadi peminat setia produk ini. Ok this is a very good news, kan. Afterall, KOSE bukan lah jenama yang baru malah dah lama wujud di pasaran Malaysia ni. Masa zaman Misz-ella muda remaja, zaman baru belajar melawa .. zaman baru nak kenal lipstick, KOSE sudah ada. Yahhh .. i still remember one of my favourite KOSE eyeliner till today. Walaupun I dah tak muda remaja seperti dahulu kala, eyeliner KOSE tersebut tetap di ingatanku .. showing how good KOSE product is till i still remember.



OK back to the topic of the entry, SEKKISEI Herbal Gel juga digelar 'gel ajaib’ pelbagai fungsi yang menggabungkan 6 manfaat penjagaan kulit dalam satu bekas, menjadikannya teman paling sempurna untuk wanita dan lelaki yang sentiasa sibuk tanpa mengabaikan kecantikan kulit dan mahukan rawatan pantas untuk kulit. Kita hanya perlu sapukan gel ini dengan losen dan kulit kita akan berasa seperti diberikan rawatan penjagaan kulit lengkap. Dengan SATU langkah mudah, kulit kita mendapat rawatan emulsi, serum, krim, gel urut dan masker tidur! Wahh .. mudah dan senang, kan. Sesuai sangatlah buat sesiapa yang sentiasa mengejar masa *misz-ella la tu .. hehehe*



Semua produk penjagaan kulit SEKKISEI, mengandungi Angelica, Melothria dan Mugwort, akan tetapi Herbal Gel ajaib ini juga mengandungi dua bahan tambahan yang berkesan dalam pelembapan dan keserian kulit, iaitu:


Fermented Coix Seed: asalnya dari tumbuhan Asia Timur, bijinya ditapai dan ekstraknya digunakan untuk meningkatkan pengeluaran seramida dalam kulit dan ini membantu membaiki fungsi kulit dan memberikan kelembapan kepada kulit.

Daun Loquat: pokok loquat adalah tumbuhan berasal dari Asia Timur, daunnya digunakan untuk perubatan. Ia berfungsi  untuk memperbaiki peredaran darah dan menghalang kulit menjadi kusam agar kulit tampil berseri.

Apakah keistimewaan SEKKISEI Herbal Gel sehingga menjadi pilihan ramai? OK Jom kita sama-sama baca. I also so excited to know and sekarang so excited to share with you all here. Ajaib katanya, kan


Manfaat # 1: Melembapkan kulit/Hydrating
Ekstrak tumbuhan Angelica bukan sahaja melembapkan kulit tetapi juga menyerikan kulit kita. Kulit lembap dan berseri. Wahhh .. idaman wanita dan pria di abad ini.



Manfaat # 2: Menambahkan keserian/Radiance Boosting
Ekstrak Coix Seed yang difermentasi (merupakan antioksidan yang hebat) dan ekstrak daun Loquat (menggalakkan pengaliran darah), menjadikan kulit kita berseri dari dalam. Yess .. berseri dari dalam adalah sangat penting dan keserian dalaman bermula dari peredaran darah yang lancar and SEKKISEI Herbai Gel has it.



Manfaat # 3: Kulit ternyata halus/Smoothening
Minyak berasaskan tumbuhan yang merupakan bahan di dalam 'gel ajaib' ini melembutkan kulit dan menjadikan kulit kekal lembut dan menawan berjam-jam lamanya. Wahhh .. sapa la tak suka kulit halus menawan, kan. Misz-ella pun tergoda kot .. 

Manfaat # 4: Anti-radang/Suppleness Enhancing
Ekstrak Mugwort melegakan kulit dan memberikan kesan anti-radang apabila digunakan.



Manfaat # 5: Menggebukan kulit/Suppleness Enhancing
Diformulasi dengan kepekatan tinggi daripada bahan pelembapan yang berasaskan air, gel herba ini tidak melekit sebaliknya melembapkan kulit anda dan menjadikan kulit lebih sihat serta menggebukannya agar menawan sentiasa. Ohhh kulit gebu .. sapa la tak mau dan suka, kan.



Manfaat # 6: Ultra menyuburkan/Ultra nourishing
Ekstrak Melothria yang terdapat dalam 'gel ajaib' ini adalah bahan semula jadi yang menyuburkan kulit anda dengan memberikan nutrisi yang penting kepada kulit. Well this is very important .. kulit yang subur adalah sangat sihat dan 'gel ajaib' SEKKISEI ini mengandungi nutrisi yang berupaya untuk menyuburkan lagi kulit kita. Wahhhh .. sapa la tak nak kulit yang subur dan sihat? I Want it too!



Selain memberi manfaat yang banyak kepada kulit kita, SEKKISEI Herbal Gel juga memberikan sensasi yang amat mengagumkan selepas digunakan kerana dibuat menggunakan teknologi berinovasi tinggi ~ kapsul pelembapan menghantar bahan-bahan aktif ke dalam kulit dengan cepat. Pertamanya, ia membantu gel tersebut disapu dengan rata pada kulit tanpa rasa melekit; kemudiannya dengan cepat ia diserap ke dalam kulit, memberikan rasa lega dan anjal dari dalam. 

Kulit akan rasa lebih lembap, berseri dan lebih anjal lebih dari 8 jam. Jika digunakan sebelum waktu tidur *sebagai mask*, kita akan bangun dengan kulit lebih sihat dan berseri pada esok hari. Wahhhh .. 'that means we will wake up with "lalalalala" *happy mode*

SEKKISEI herbal gel tidak berkompromi dalam memberikan pelembapan dan kesan tekstur kulit yang terbaik yang boleh digunakan dengan pelbagai produk.


KOSÉ SEKKISEI Herbal Gel juga menjadi pilihan selebriti Malaysia seperti Naib Juara Asia's Next Top Model 2015 Monika Sta Maria,  artis Rap dan hos TV Hunny Madu, pelakon dan penyanyi KeQing dan pelakon Jeffrey Cheng. Sebagai selebriti, mereka mempunyai rutin jadual yang sangat padat dan sibuk dan KOSE SEKKISEI Herbal gel merupakan 'gel ajaib' yang memudahkan penjagaan kulit mereka.                                   , 


KOSÉ SEKKISEI Herbal Gel is available now in the market at the price of RM130, at all KOSE counter. 

For more information, updates and pictures follow KOSÉ Malaysia di Facebook https://www.facebook.com/kose.malaysia atau layari laman web Kose Malaysia di www.kose.com.my.

So, readers cepat-cepat jangan lambat sebab manfaat 6 dalam 1 itu adalah sangat hebat. Sapa tak grab this opportunity rugi. Misz-ella dah ada satu so you all pun jom lah. Cantik sama-sama baru best. Tak best lah Misz-ella cantik sorang, kan *hahaha* So ok bye. I'm done with my sharing session with you. ByeBye nak pergi buat kerja lain pulak. TQ baca Entry saya. Bye.

1 comments:

Deelicious said...

ok, habis baca dah! I pun guna produk nie! :P