Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Magyc Fitness Studio Red High Tea (16 April 2016)


Cerita lama .. tapi nak jugak letak kat sini buat kenangan hari tua kita.


 16 April 2016 ~ Yeahh .. I still remember the day. The day that I toured Klang Valley with so many activities. I was the Driver for my son. I was one of the blogger engaged for Galeri Al-Hajra. I lah salah seorang ahli Majlis Buffet High Tea with the black, white and red colour theme and I ended my day with K-PopX and Zumba Dance Workout Party .. setelah berharian ke sana sini, petangnya Misz-ella masih boleh ber KpopX dan Zumba party. Read this Entry to refresh your memory.

Dari Desa Park City ke Mid Valley, kemudian ke Dang Wangi dan terus ke Bangi. Dari Bangi ke Dorsett Subang dan kemudian ke Jalan Klang Lama .. I had a technocolours life! Dalam sehari ada berbagai 'chapter' dan pelbagai warna.

Somehow, I thank God for giving me the strength to walk my life no matter how difficult the path is. Bukan mudah menjadi seorang Ella .. but I believe ~ as long as you believe you can do it, with God willing and help, you will. Trust yourself!

We planned the High Tea earlier. Selepas berbincang, everyone agreed to chosed Red, white and black as the colour theme .. and I requested 'Pagoda T' too. Unfortunately, not many agree with my idea. They said its crazy! They said Pagoda T mana lah sesuai untuk dibawak ke hotel. A No-No-No for them .. But for Ella .. mana ada benda yang impossible and No-No-No in this world? Yahh .. I am a very positive thinking person. T-shirt pagoda tu kalau kena gayanya, it can be even on the runway with the top models wearing it. So I took the challenged .. I will be wearing a Pagoda-T.


Kuku Misz-ella dan Angah. Ye ..ini lah kuku yang sering buat yang lain menjeling ke arah saya. Katanya haram mewarnakan kuku tapi tahukah anda di zaman moden sekarang ini sudah ada 'Nail polisher' yang 'wudhuk friendly'? Sudah ada 'peel-off nail polisher' yang kau boleh cabut dengan semudahnya untuk memudahkan kau berwudhuk? Well .. even a 15 years old young lady are more expert than me in this. Begitulah al-kisah sebenarnya.


That is Jihadah (Jid)  .. one of the active member of Magyc Fitness Studio. Jid yang paling suka tengok Misz-ella menari .. Jid yang sesekali menjadi partner Misz-ella dalam HIIT. Jid yang penuh dengan 'determination' .. suka tengok Jid yang sentiasa bersemangat.

Myself, Ita, Angah dan Farhana ~ I missed this moment .. I missed my Magyca Familia geng. Betul lah kata seseorang .. mudah untuk membina jambatan tapi tidak semua berjaya mengekalkan kekuatan jambatan hubungan tersebut. Since I moved from SBCR .. chances to meet them are very slim. Rindu zaman dulu-dulu *sigh*

Farhana is hyper .. she loves high impact exercise like me. Energy level dia boleh dikatakan sangat tinggi .. 

Angah is the kind of person who really know how to enjoy during class. With her, the class is extra fun! Ishhh .. rindu lagi!

Told you .. I really wore a Pagoda-T! Its Elle Men's inner T size S! Hajat hati mahu dicantikkan lagi .. nak tambah manik atau ribbon to make it more womanly tapi masa tak ada. So memadailah dengan T-shirt Pagoda jenama Elle dan jaket merah lama itu sahaja. I guess I didnt look ugly for this High-Tea .. *hehe*



That was only part of us!! Jid, Mieza, Cikgu Ctey, Kak Umi, Yus, Angah, Farhana, Ita dan Nad .. Terima Kasih kerana menerima saya seadanya. I guess not many understand how Misz-ella is .. ramai lebih suka mencela kerana mereka lebih suka lihat kulit dan bukan isi nya. Akibatnya, orang macam Misz-ella sentiasa dikutuk dan dicela walau sebenarnya kita berkenal pun tiada. Whatever .. each and everyone of you contributed to my life .. those are the things that make me stronger. Thank You.

Buat teman-teman 'Magyca Familia' Thank You for the love. Thank you for the friendship. Thank You for the sweet moment together. Ummmm .. rindu lah nak sama-sama ke Lantai Tari. Perhaps I will drop by ke SBCR sesekali untuk sama-sama dengan diaorang di Lantai Tari. In sha Allah. Amin. OKBye. Sekian entry orang yang rindukan 'life' dulu-dulu. Tq baca.