Tuesday, July 31, 2012

Buka Puasa Kedai Siam


Bulan puasa ni macam-macam la pulak teringinnya. Teringin Sup Ekor, teringin Daging Masak Merah, teringin Kailan Ikan Masin .. makan dengan Nasi panas-panas. Normal kot eh symptom teringin macam-macam di bulan puasa ni? Paling best 'tak teringin masak sendiri .. teringin nak orang masakkan'. Hehehe .. 

So, Kedai Siam @ Kedai Tomyam kita terjah. Hmmm .. sedap. sedap. sedap. Berbaloi-baloi sebab Tokey kedai ni tak kedekut .. big portion .. boleh makan 3 orang. Ada 16-17 hari lagi ni .. teringin apa la pulak pasni agaknya ye? Hehe.




18 comments:

Aidah said...

Selalu memang begitu kak. bila bulan puasa memang tekak nak makan macam-macam kan... saya yang mengandung ni lagi lah tak-teringin nak masak. lebih suka beli kat PARAM. hujung minggu je baru main masak.. =)

Mak Lagenda said...

Hahaha..pasrt x teringin nk msk sendiri tu kelako.

Mak plak lain masalahnya. Tak teringin sgt nk beli lauk siap kat bazar tu.

Sesekali,mak bleh mkn kedai tp jgn slalu2 sgt sbb tak berapa teringin jgk*time pose ni lah* Ha ha ha..

Tp mask sendiri pun malas. acaner tu KC.

@cu SaYaNg said...

daging masak merah tu nampak sangat sedap!!!

Prettywrite said...

kalo kedai siam mmg makanan mostly tak mengecewakan..n mmg mood mengidam nak makan macam2 tu normal bulan ni..hehe

Myra Jay said...

Betul tu kak, bulan posa ni tengok makanan semua teringin..

Mcm myra dok teringin nak makan tempe bulan posa ni..hahaha ;)

wahida said...

sup ekor feveret saya selamanya...

FARAH deeb said...

Humang aihhhh... tapikan KC ntah nape tahun ni kiteorg anak-beranak takde selera nak makan. Bebuka ngan air pastu cuit kuih sikit2 je dah takleh masuk dah. Sahur pun cenggitu makan sikit je nasik. Harapnya kurus lah daku bile raya nanti akaka!
My latest Entry :)
JJCM: Day 11 Ramadhan 1433

JJCM: Day 10 Ramadhan 1433

...mommy jue... said...

Meriahnye menu... teringin nak makan daging dgn ikan masin.. sedapnyee...

sudipVSsenduk said...

kuah daging masak merah tu nampak best sangat kalau kena dengan nasi panas2..

Rai said...

daging masak merah sungguh menggiurkan :D

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

KC mkn katne ni? big portion tu yg best..heheh kat SU ke?

kakchik@ella said...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L.

Ye. I Cafe Restoran, SU. mari la cuba.

Kesuma Angsana said...

tgk ni KA pown teringin nok make sup ekor !

Alinaclover Premium Beautiful said...

waa sedap

diana said...

kat sini banyak kedai siam...
kena pandai pilih..kadang2 ada juga peniaga tempatan nak tiru macam masakan siam tapi tak menjadi,.sudahnya pelanggan la terpaksa telan jugak apa yang dah di oder..]pasrah!hehehhe

jeBateja said...

den lom nak makan kat luar lagik....hari2 wife masak....may be kena gak makan kat luar

SURIA AMANDA said...

same like me..mcm2 teringin..tp boleh dpt bila balik seremban jer la...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

kat S.U pun ade iCafe? kat bbsb pun ade gak..tokei same ke haaa?