Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Aku dh balik ...

Asalammualaikum ....

Mmmmm  ... Lmanya x blik rmh.  Hai ... Brsawang rupanya rmh aku nih .. Last aku blik ari Khamis lpas.  Pastu dr Jumaat - Ahad aku brada di tgh2 Tasik Kenyir yg indah dn tenang.  No phone line, no newspaper, no internet ....  Lapangnya fikiran dan Tenangnya jiwaku .. Tuhan shj lah yg tahu btapa brsyukurnya aku dpt menikmati ketenangan jiwa yg tak ada di KL yg serba serbi mndesak ni.

Kul 12 tgh mlm Khamis aku dh gerak ke Tasik Kenyir.  Tggu adik angkatku Ina di Tol Bentong dkt 40 minit la jgak.  Pastu trus gerak ke Tasik Kenyir .... non stop.  Indah btl brkonvoi tgh2 mlm cmtu.  Keta kt jln x byk ... sunyi dn sepi.  Kul 6 pgi Jumaat dh smpai kt Jeti Pengkalan Gawi di Tsik Kenyir.  Dpt la kitorg brsantai dn solat Subuh kt sini smntara tggu Shahrin yg travel dr Jengka dn Pkcik Salleh (Tokey Bot) dtg.  Slps pkul 9 pgi Jumaat tu, brmula la kehidupan kami slama 3H/2M di tengah2 Tasik Kenyir yg indah dn tenang ...

Pagi Isnin .... 7/6 - back to my normal routine.  Drive in the morning .... traffic jam ...  office .... paperwork .... TB dn TM ... Saat2 camni, aku trkenangkn Tasik Kenyir itu ... D sana serba serbi indah ... x yah drive ... x bising ... x da pperwork ... Dh tua2 esok aku nk blik dok Trengganu arr .... nk beli sebijik houseboat, jdi org tasik.  Hehehe ...



2 comments:

Anonymous said...

duduk ar kat ne pun janji ko lupa kat aku...

Misz-ella said...

dnt worry drling .. i will not frget u .. teman hingusan ku !! ha3 ..