Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Demam Ke ??

Alahai ... demam ke ???  Rmai plak yg demam akhir-akhir ni eh.  Bkn takat demam, x cukup tidor ..  ngantuk ... pastu skit kpala.

Jgn salah paham beb ... bkn aku yg demam.  Aku sihat ... alhamdulillah.  X demam, x sakit kpala ... tidor cukup 6 jam sehari ...
Aku yg x demam d pagi Senin
Alamak .. mta sepet cm Lnda Onn arr ..
seb baik mekap x 4 inchi .. hehe ..

Yg aku nk citer ni psl Demam Bola Worldcup.  Aku peratikn rmai btl yg demam bola ni eh ... but no.. no.. no ... I x demam u ...  Everyone has a favorite team .. i dnt hve u.  The whole world is watching ... i x tgk u .... Rmai yg snggup brsengkang mata brjaga mlm so that x trlepas peluang tgk favorite team diaorg brlawan ... pastu rmai gak yg snggup brtaruh wang ringgit ....  Ish3x ... snggup korang eh.  Aku x snggup la wey ... aku keja kuat carik duit ... x nk la spend camtu.  Kdai mamak tu pun sokmo penuh ... aku dpt dduk ceruk2 je ... yg ramainya pkcik2 arr .... kt rmh bkn x da TV ... tp tgk dgn kwn2 seangkatan kt kedai mamak smbil pekena teh tarik lgi 'ummph' kot .... Tp x tgk dn x da favorite team bkn brmakna aku katak bwh tempurung tau ... Aku tau gak sikit2 dri sratkhabar ... dr blog2 yg aku bca ... dr prbualan teman2 ...  Nk tau nape aku x support ??  Simple je beb ... My answer is ....  Wat for?  Kalo M'sia masuk dh sah2 aku support arr ... Apa hal lak aku beria2 nk spport England ke .. Italy ke ... Portugal ke ...  Korea ke ... I'm nt those countries citizenship ...so x kuasa la aku nk beria2 ...  kalo krana tanah tmpah darahku Malaysia yg trcinta lbh dri beria2 pn aku snggup ... hehehe ... Tp kn thru my observation .. pkcik yg rmai2 kt kdai mamak tu sume atas pgr ... hmpir tiap2 mlm muka yg sama ... Bila time gol je, sume tepuk2 tangan dn mnjerit suka, x kira team mana yg mnjaringkn gol.  hehehe ... lwak arr dorang tu.  Lg 1 yg aku mnyampah sgt sbb everytme negara2 barat tu menang ... jualan arak akan naik gila2.  Rkyat diaorg clebrate dgn pesta minum ... mabuk2 smpai pgi.  Mcm yg trjadi kt Korea bru2 ni ... Ari ni Korea menang esoknya jualan kondom dn minuman keras naik 5 x ganda !!   Rkyat negara tersebut meraikan kemenangan dgn pesta seks dn mabuk2 .. Tu dia ... tgk la cara org2 kafir ni meraikan kemenangan.  Elok la aku x support, kn.  Tp, watever it is ... itu adalah pilihan masing2. Trpulang la pd korang nk spport atau tdak.  Aku respek apa shj pndirian korang.  Bt fr me ... aku lbh selesa jd pmrhati shj.  Trhibur gak aku dgn telatah pkcik2 dn angkatannya yg lepak kt kdai mamak tu, wlaupn kdg kala mngganggu tumpuan aku yg tgh syok2 brblogging.  Ko bygkan la .. tgh syok2 mnaip ttiba je .... 'GOL ......  mak aih ... trkezut aku ... cpat2 aku toleh kiri kanan tgk aksi sorang2.  Hehehe ... msti pkcik2 tu labelkn aku ni cam Katak bwh tmpurung, kn ... Org syok2 tgk bola .. aku lak tgk skrin laptop.  Nk wat cmna .. kita brkongsi 'port' yg sama tp misi kita brbeza ...  Aku suka brblog dr Kdai Mamak dr dduk sorang2 kt rmh ....  Yg pkcik2 ni lak lgi selesa tgk bola kt kdai mamak dr tgk kt rmh !!  Hahaha ... watever la pkcik2.  Yg pnting hepi !!  hiks ...











0 comments: