Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Utara Semenanjung & Sempadan - Day 1



Wah ... kalau 2 mggu yg lalu aku bristirehat di tasek yg tenang ... mggu yg baru lpas ni plak fmili aku, fmili Ky serta mama dn abah p mkn knduri di Utara Semenanjung.  Pkl 5 pgi kmi brtolak dri Kws Rehat Rawang.  Stop solat Subuh dn sarapan pagi di Kws Rehat Sg. Perak pastu trus mnuju ke destinasi ... Best jln pgi2 ... udara nyaman ... kereta x byk ... prjlnan tenang dn lancar.



  
 Destinasi ...


Brsama Pengantin.  Kitorg adalah antara tetamu yg pling awal smpai.  Mana x awal .... sblm subuh dh brtolak ... Kakak pengantin pompuan ni bestfren aku dn Ky.  Dia rapat dgn fmili aku ... so bila djmput ... brrombongan Cik Nap la kitorg ke Kuala Kedah .. Weih ... rmh dia 1km je dr Jeti Kuala Kdah.  Dulu2 kalo aku ke Lngkawi aku ljak ke rmh dia skali ... Lg 1 masa musim2 Tsunami dulu dia pn kelam kabut gak.  Mna x nya ... dkt sgt dgn laut. 

Dh settle kt sini ... nxt destination plak ... 


Dh rmai2 ni dduk homestay je senang. Rmah teres 1 tingkat, 3 bilik tidor. RM180 je semlm. Sume bilik ada aircond ye. Rmh ni btl2 blkg Istana Arau. Sgt2 convenient. Nk ke mana2 pn dkt.



Aftr solat, shower dn berehat ... nxt dstination plak ...



Hmmm ... sesak dn padat.  Panas brkuap kt dlm Kmpleks nih, x da air ventilation lngsung.  It's nt my 1st trip ke sini ye.  Aku dh byk skali ke sini dah .... Rmai btl org kat Pdg Besar time2 school break nih.  Aku x  brbelanja pn ... dh byk sgt shopping kt KL kot ... Ky dn mama yg bria-ia nk mmbeli belah d sini ... aku ikut jer ... dpt gak cuci mata dn minda ... hehehe ... 



Dari Arau ke Pdg Besar x la lama sgt ... lbh kurang 40 min jer ... tp kalo ko drift lgi cepat arr korang smpai.  Aku suka sgt tgk ldg2 tebu spnjg prjlnan .. hijau2 .. saujana mata mmandang ..



Dh hbis mmbeli belah kitorg trus gi ke Kuala Perlis ... carik seafood fresh.  Kt sini ada beberapa port seafood yg sedap tp kitorg pilih yg dkt dgn Jeti Feri ke Lngkawi sbb senang prking, x serabut dn yg paling pnting bersih ...surprisingly, toilet kt sini bersih sgt2 tau ...  









Kt Gerai ni la kitorg mkn.  Ikan Jenahak 3 rasa, Ikan Gerut2 stim, Swit sour udang, Sotong goreng tepung, sayur campur ... sume masakan dia ada taste n the best part is x da rasa ajinomoto lgsung !!

Kt Jeti ni ada org buat servis naik kuda ...  smpai pkul 12 mlm.  Bila dpt tau je anak2 kecil dh excited, mula la trgedik sorang2 nk naik ... eleh ... aku ckp je diaorg ... aku pn sma gak sbnrnya .. hehe ... Hrga x mahal la beb ... RM5 utk dewasa, RM3 utk bdk kecik.  Murah, kn ???


 Nama kuda ni Romeo ...
Haqeem dgn Dini tu suka sgt siap mintak 2nd round ...


Ok ... So Day 1 ni dh gi knduri kawin di Kuala Kedah, dh gi Pdg Besar, dh gi Kuala Perlis ... kiranya kitorg  dh penat brjln, dh kenyang ... dh naik kuda ... sume dah, kn ??  So kitorg pn balik la smula ke Arau.  Hepi btl bdk2 ari ni ... sume blik dgn senyum lebar ke telinga.  Blik bdk2 ni sume trus tuju TV ... masing2 sibuk nk tgk bola ... Aku x main arr bola2 nih ... i x follow u ... aku qada tidor lgi best !!  Sok pgi nk jln lgi .. hehehe ...

0 comments: