Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

kembara ke Tasik Kenyir - Day 3

N3 trakhir ye kwn2 ...


Air Terjun Lasir yg cantek ...

Patutnya ari ni dh x da apa2 plan lgi ... trus ke jeti dn blik je.  Tp dsbbkn semlm x dpt mandi di Air Terjun Lasir maka hri ni kitorg dcide to go to there in the morning.  Dsbbkn ptg semlm ujan dn ada tnah runtuh, kitorg pn x dpt la ikut jln darat ... frust2x ... naik bot kecik je mnuju ke air terjun nih ... 1 minit jer .. bot kecik tu parking btl2 dpn batu besar kt sini.  Cantek sgguh air terjun ni ko ... airnya sejuk ... Tp mcm biasa arr  ... aku kn pncinta alam .. so aku lbh suka dduk sorang2 mnghayati bunyi2 alam ... yg len men jauh2 eh ... jgn kacau aku ... hehehe ... bunyi air terjun tu btl2 melekakan aku ...hanyut skjp aku d dunia ku sndiri ... smpai tiba2 aku trnmpk 2 chinese couple mnuju ke air terjun nih .. eh .. tiba2 diaorg divert plak kt tmpt aku bristirehat .. kacau tul la .. aku bru nk feeling2x lbih sikit ttiba ada lak mmber tmpang skaki duk sblh ... potong stim tul la asso dn apek nih.  Mcm biasa arr .. aku kn peramah .. aku pn tegur la diaorg.  Hello Mdm .. Where are u frm ?? Teluk Intan .. Ala ... ingatkn plancong dri Korea ke ... Jepun ke ... blh arr aku dpt oversea fren ... rupa2nya bkn oversea .. over the lake jer .. hahaha ... gelak abis arr aku babe !!  x pa arr .. dpt pahala tmbah kwn ...

Auntie Koh n Fren .. x ingat arr nama auntie sorang lgi nih.
Auntie2 ni pnya la suka kt aku ... siap ambek fon no aku tu ..
Sejuk perut mak aku mngandungkn aku ...
Ramai yg suka kt anak dia nih ... hehehe ..
(sesekali nk perasan ... korang jgn marah eh)


Enjoy btl diaorg mndi kt sini

Dh penat2 mandi .....ok ... kitorg pn berangkatlah pulang.  Hbis dah masa santai kitorg .. brsiap sedia la kitorg utk brdepan dgn dunia sbnr kitorg yg penuh warna warni ... back to the real world arr .. leceh .. leceh ... stress nya ....  Rasa x nk blik je time nih !!

Otw back kitorg singgah kt Tmn Herba 1 1/2 jm perjlnan utk ke sini ... nama pun Tmn Herba ... so tgk pokok2 je la ... pastu kitorg minum air kcip ftimah .. air tongkat ali ... msuk tmn herba x kna byr eh .. Ikan kelah sanctuary tu kna tau RM10/seorg ... tp korang kna beli tiket dr jeti siap2 arr ...


 Reflexologi path di Tmn Herba.  Aku suka !!


Minum Air Kacip Fatimah.  Sedap ...

Overall this trip btl2 mninggalkn kenangan indah buat kitorg sume .... Utk aku  yg paling penting skali aku dpt buat Aiman hepi ... sbb dia yg bria-ia nk join trip nih.  Sume benda dia cuba ... Terjun tasik, Mandi ikan kelah ... mcm2 lgi lah.

 We really had a fun time here.  Enjoy sgt2 ...
Alamak .. sepetnya mata aku ..
Kuar blik arr muka Amoi aku .. hehe ..


Grup foto ..
Lpas ambek gmbr ni kitorg pn trun dr hseboat
gi kat keta masing2
Otw back kitorg lunch ikan sungai kt Kuala Berang
Aftr that aku truskn prjlnan blik KL
Ina n the geng gi makan satar kt Kemaman
Shahrin n the geng blik Jengka

Tasik Kenyir kitorg tggalkan dengan kenangan yg indah dn manis ... tiada yg pahit dn tawar di sini ye kwn2 ...



0 comments: