Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hati Terbakar. Kepala Meletop.

Hati Terbakar.
Kepala Meletop.

Phewwwwwww .. tersiksa. Opssss .. jap-jap. Jangan salah sangka. Kita tak terbakar hati dengan sesiapa .. tak da kes pun nak marah orang. Being seorang yang dah lama amalkan "Forgive" .. kita selalu cuba untuk tidak simpan dalam hati ke atas sesuatu kejadian atau perkara. Dah habis .. dah. Takmo simpan titik hitam dalam hati sebab kalau ada titik hitam dalam hati, automatik nanti akan terlihat di wajah kita, Auwwww .. hilang seri*cisssss .. perasan*Hehe.  Syndrome Hati Terbakar yang merupakan Subjek Utama Entry ini adalah merujuk kepada Symptom 'Heartburn' atau Pedih Ulu Hati yang melanda baru-baru ini. Ni sume sebab Gastrik la ni. Hmmmm .. tak suka. Tak suka. *sambil geleng kepala* tapi bukankah sakit itu penghapusan dosa-dosa kecil kita? So, redha kan sahaja ..

Kepala Meletop pula adalah merujuk kepada Symptom sentap rambut gara-gara sakit kepala.Tup.Tup. Tup bunyi dia. Best!!! Lega sekejap urat kepala yang tegang tu. Tapi kalau silap tarik, haaaa .. dengan sehelai dua rambut halus kita sekali tertarik*padan muka* Hehehe. Kalau tak berkesan jugak, hmmm .. terpaksa la menjadikan Cik Panadol atau Encik Ponstant sebagai Wira dan Tuan Doktor sebagai Advisor. OkOk. Dah habis cerita tentang Hati Terbakar dan Kepala Meletop yang kerap kali melanda kita. Nanti-nanti kita cerita lagi ye. Mekaseh baca. Bye.







9 comments:

Kakcik Seroja said...

Semoga Ella sihat dan ceria sentiasa. :)

Dr K said...

minumlah Gaviscon utk heartburn. :)

Anonymous said...

luahkan aje apa yang dirasa..

Hidayah said...

hehe..

bebetul ingat tadi entry lepas geram..
:)

terkena kita..

JunAina said...

Kalau Jun mesti cepat2 ambik Vitamin C.

Unknown said...

Semoga kak chik cepat sembuh..jgn lupa makan tepat pd waktunya..boleh elakkan gastrik..:)

Ati Masrif said...

ambillah panadol active 5..hehe

samalah kita ella
tak suka simpan dlm hati..buat susah je kan :)

pena rozie said...

sabar...

faraherda.razalan said...

Adoi! KC nie saspen jelah.

KC ni byk angin nie. Tu yg kene tu.