Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ikan Siakap Sambal Serai

Masak adalah satu terapi buat orang macam Misz-ella, walaupun Misz-ella masak biasa-biasa aje dan tak la sesedap mana, tapi saya tetap enjoy memasak untuk famili kecik saya.

Ikan Siakap Sambal Serai
Garamkan ikan dan salut dengan tepung ubi. Goreng garing. Kisar 6 biji Cili masak, sebiji Bawang Besar, 3 ulas Bawang Putih, 2 batang Serai yang  dihiris dengan Air Asam Jawa, Garam dan Gula. Tumis bahan-bahan yang dah dikisar ni sehingga cili garing dan betul-betul masak. Seimbangkan rasa garam, gula dan air asam tadi.  Bila cili dah betul-betul masak dan rasanya pun kita dah puashati, curahkan ke atas ikan tadi. Hurmmmm ... yummylicious!! Terbabas terus diet i. Hihihi.












6 comments:

Mami Jarum said...

sedapnyer akakkk.....

pinky said...

kalau msk letak serai mmg sedap...=)

Yatie said...

ikan siakap my fav too...arini pun akak n3 siakap....meh tukar2..he3...

Ita Rossi said...

ikan masak sambal serai memang sedap KC. K ita suka masak ngan ikan duri/mayong.

dya said...

simple n mudah resepi akk nih..yamiii ^^

Amin A. R said...

terbayang ikan siakap dalam esbox kat umah....hihih