Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Betul ke kita?

Kita selalu rasa kita betul, walhal sebenarnya tidak.  Kita selalu cari salah orang, padahal sebenarnya kita yang bermasalah. Bila bertelagah, kita selalu nak menang dan tak nak mengalah.  Paling teruk bila kita tidak mahu bermuhasabah.

 Stop pointing finger at people but please look deeply inside you. Berhenti pusing-pusing belit-belit macam ular.  Letih layan orang gila meroyan ni, dah la putar belit fakta, lepas tu siap kung-fu, tai-chi sana sini nak menangkan diri. Hrmmmm ... ce fikir. ce fikir .. betul ke tindakan kita? Betul ke sikap kita boom baamm boom bamm pukul canang sini sana? Iskkkk .. sakit la orang camni. Mental got problem kot? Hehehe.

Hakikatnya, yang kita war-war, gembar gemburkan tu tak semestinya betul.  Manusia kan, bila terlalu ikut emosi, memang lupa nak kawal diri.  Main serbu je dengan kata-kata, tak sedar kata-kata itu buat orang terasa.  Bila tersedar ada yang terasa, mula la pasang strategi tolak kat orang tu orang ni nak cover kesilapan diri. Haihh ... Kita yang melihat ni jadikan pengajaran ye.  Jangan kita jadi macam dia.  

5 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Ya...kita selalu je anggap diri kita je betul. Entah kenapa kita gagal didik hati sendiri

Lydia Miza said...

Tq kakchik. Peringatan utk diri sy juga

Anonymous said...

Pergh siap bertai chi kungfu bgi ye kc, aerodance weight lifting ada tak haha

Ok muhasabah diri sendiri

Anonymous said...

Pergh dasat dasat

eliyaezlinalias said...

tiada yg sempurna...
mekasih atas peringatan kc