Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

EPHYRA DAN ELLA

Good morning Readers. Selamat Datang Monday.  Ada Monday Blues tak pagi ni? Ada rasa tak nak kerja nak balik rumah sambung golek atas katil, bawah selimut gebu bertemankan dingin aircond tak korang? Elololo .. kalau ada rasa camtu sila la lawan.  Dulu, I used to cari kawan-kawan yang boleh buat I gelak guling-guling sampai nangis.  Dah gelak, baru datang semangat. Kalau kat rumah I will do Jumping Jet 20, 30 kali to kill the bad feelings.  Yeahhh .. lompat .. lompat .. lompat bintang lagi dan lagi. Konfem lepas lompat datang semangat. I la tu .. orang lain I tak tau. Hehehe.


Dah. Cukup dah Mukadimah Entry peniup semangat korang semua di pagi Isnin minggu baru ni.  Meh kita baca Entry berkongsi cerita.  Remember in one of my Entry I did mentioned about ‘Sedang Mencuba Sesuatu Yang Baru dan I janji akan share dengan korang semua’.  Selepas 14 hari, I am willing to share with you my story.


EPHYRA ~ Readers yang dah lama follow Blog ni mesti tau yang I dah pernah ambik 2 kotak EPHYRA sebelum ni.  Satu kotak kawan bagi, satu lagi I beli. Actually, I ada satu habit iaitu Berani dan Suka Mencuba. Dah banyak produk di pasaran yang I cuba termasuklah B Young yang mahal dan kena makan continuously 3 bulan tu. Masa tu harga sekotal RM500. 3 kotak dah RM1500.00.  Berkotak-kotak dah I makan. Perghhh .. kayo company tu.  After a while I stop sebab harga makin lama makin naik, sian Dompet I. Kembung kempis, kembung kempis. Kembung nya sekejap, kempisnya lama. Hihihi.

When I stopped taking Seaweed Pure Marine Collagen selepas ambil berterusan selama 6 bulan, rasa macam ada yang tak kena sebab dah biasa celik mata cari Supplement.  Bila dah tak ada,  I feel a bit empty.  Lepas tu jumpa my friend Shema kat Shida Tomyam.  Shema ni sempoi gila, bila keluar tak da nya nak berbedak, lipstick, celak segala.  Unlike Misz-ella, bila keluar rumah at least sikit  mesti berdandan.  Dia tak pakai apa-apa pun.  Dalam borak tu I tanya pasal muka dia ~ Ni saya tak pakai apa-apa kak. Tak pakai apa-apa? Lawanya kulit kau. Kau ni putih dik tapi jeragat langsung tak ada. Amazing. Saya makan EPHYRA je kak, dah 6 bulan saya makan. WOW *dalam hati* .. tergerak nak sambung balik EPHYRA dan kebetulan, memang tengah cari Supplement untuk support diri yang dah tua. Walau ramai cakap Misz-ella ni umur 40 tapi masih nampak macam remaja, itu bukanlah passport atau tiket untuk tidak menjaga diri. So I told Shema I nak sambung balik makan EPHYRA and want to gain the benefits of it.

Apakah EPHYRA?
EPHYRA ialah sejenis minuman kesihatan dan kecantikan berasaskan kolagen. Dibuat dari 9 bahan alam semulajadi yang diimport dari seluruh dunia yang mana bahan utamanya ialah  ikan laut dalam terhidrolisis spesis ‘white fish’ yang hidup di perairan laut dalam di kawasan France yang bebas dari pencemaran laut. Perghhhh .. ikan berkualiti tinggi dok dalam laut dalam tak da pencemaran ada dalam EPHYRA? Konfemmmm la I nak.  Kalau yang dibuat dari ikan tempatan, hok fresh berlambak kat sini, ku ratah-ratah je yang dah dibakar. Tapi yang ni spesis “white fish” dok dalam laut dalam bebas pencemaran laut .. tak mampu nak beli bakar dan ratah gitu-gitu aje, kannn.


EPHYRA sangat ringan, halus dan paling penting rasanya sangat sedap dan very friendly tummy. Misz-ella very particular tentang rasa produk jenis diminum terus ni sebab kalau tak mesra selera, confirm curah ke sinki la jawabnya.  Alhamdulillah, rasa EPHYRA sedap ala-ala HALIBORANGE ataupun Oren Sunquick kurang pekat dan diterima baik oleh my little tummy.  Misz-ella bancuh EPHYRA guna chilled water dalam peti ais, shake-shake-shake sampai naik buih terus minum. Perghhh .. best!! Kadang-kadang rasa nak lagi tapi tak leh la Over, kan. Kang tetiba transform jadi Miss World meletop lak EPHYRA ni di pasaran. Hahaha.

Selepas 7 hari, I noticed that I have extra perpeluhan masa bersenam.  Peluh extra menitik-nitik dalam baju, yang atas lantai jangan cakaplah. Mungkin kerana EPHYRA meningkatkan metabolism badan? Satu lagi, proses pencernaan adalah sangat lancar.  Malam minum, sok pagi senanglah nak ke toilet.  Tak perlu depends on Slimming Tea, De-Tox Tea dan sebagainya semata-mata hendak membuang sebab dengan mengambil EPHYRA yang tinggi serat ni, cara pembuangan akan berubah menjadi semulajadi. Lagi satu kesan ketara yang Misz-ella nampak dalam 7 hari ni ialah I dah senang nak tidur malam.  Pembaca setia blog ni mesti pernah baca rungutan @ bebelan Misz-ella tentang betapa susahnya nak tidur even penat bersenam malam-malam sampai kadang-kadang kena sapu minyak aromaterapi kat kelopak mata supaya senang lena.  Now ever since I take EPHYRA, I don’t face that anymore you know.  I sleep easily and very well like a Sleeping Beauty. Wahhh .. nak sama dengan Fairy Tale je kau ye!! Hahaha.

Why EPHYRA? Kenapa pilih EPHYRA? Kan sekarang ada banyak produk kecantikan yang lebih meletop di pasaran. Cuba cek wall FB masing-masing .. nak putih, nak kurus, nak mulus, banyak ada, kan. Tapi kenapa Misz-ella pilih EPHYRA? OK .. meh kita share kat sini.


Pertama .. sebab terpegun dengan kulit Shema *Shema, sila belanja I lepas ni ..hihihi* Oh By the way, gambar di atas tu bukan my friend Shema ye, orang lain tu. Hihihi.

Sebab ke dua .. Walaupun bahan dalam EPHYRA diimport dari seluruh dunia tetapi ia diolah resepi dan kuantitinya oleh orang kita, means EPHYRA buatan Malaysia. Offkoss Misz-ella bangga dan nak support produk tempatan.






Selain dari tu, EPHYRA  ada kelulusan KKM dan ada Sijil HALAL.  EPHYRA juga bebas dari bahan kimia/pengawet dan tidak membahayakan kesihatan dan ianya boleh mendap di buah pinggang. Sebagai pengguna, kita kena lah particular dan ambil berat perkara seperti ini.  Jangan kita ambik produk yang tak da kelulusan dan produk merapu-rapu di pasaran yang mana tahap keselamatan dan ketelusan bahan-bahan yang asal usul nya tidak kita ketahui.  EPHYRA telah lulus semua Ujian Racun dan bahan-bahan berbahaya yang mungkin boleh memudaratkan kesihatan jika diambil berlebihan. EPHYRA juga diterima baik di kebanyakan Farmasi di Negara kita. Bukan senang nak dapat Sijil-Sijil Kelulusan dari Pihak Berkuasa ni. The product must be proven good, company kena kukuh dan comply with all regulations required, lulus semua ujian baru boleh dapat Sijil Kelulusan tu, dan bukan mudah jugak Farmasi-Farmasi nak setuju masukkan produk dalam Senarai Jualan mereka.  Nama pun Farmasi, nama baik harus jaga Beb .. produk tak bagus, dorang takkan terima.  So dua point terawal ni buat I yakin nak continue dengan EPHYRA.

Selain dari Kolagen Ikan Laut Dalam Terhidrolisis sebagai kandungan utamanya, EPHYRA di ‘support’ oleh bahan-bahan lain seperti Superberi, Acai Beri, Akasia Gam, Serbuk Tomato, Ekstrak Bunga Marigold, L-Glutathione, Astaxanthin dan Acerolla Ceri ~ Nama-nama popular yang sering kita dengar akan khasiat dan manfaatnya untuk tubuh badan manusia.  Bahan-bahan EPHYRA best, rasa pun sedap, terbukti selamat dan tiada kesan sampingan walau diambil berterusan ~ point-point menarik yang bakal menyaksikan kesetiaan Misz-ella dengan EPHYRA hendaknya.

Readers, meh kita berkongsi cerita ye.  Kita kena hati-hati dengan apa yang kita makan.  Ibarat kata orang tua-tua, benda jadi darah daging, maka apa la salahnya kalau kita lebih cerewet dan bersikap pemilih, kan.  Ada banyak produk di pasaran. Bermacam harga, berbagai teknik promosi yang bisa buat kita kelabu mata.  Pesan Misz-ella satu je .. tak salah kalau kita nak cuba tapi berhati-hati la ye.  Tak semestinya yang murah itu tak bagus dan yang mahal itu bagus.  Tak semestinya yang meletup hangat di pasaran itu baik dan sesuai untuk kita.  Fikir. Fikir banyak kali, sebelum buat keputusan.  Baru-baru ni Misz-ella ke Hospital, macam-macam cerita dari Hospital yang Misz-ella bawak balik.  Ada yang buah pinggang rosak gara-gara ‘slimming pil’, ada yang keracunan darah kerana keghairahan mencuba segala macam produk kecantikan. So for me, berhati-hati.  Kesihatan anugerah Allah SWT yang tidak ternilai.  Jangan cantik yang kita cari, mudarat yang kita dapat. 


OK lah.  Hopefully apa yang Misz-ella share kan kat sini dapat kita manfaatkan bersama ye. Jom layan Rakaman di bawah ~ Testimonial dari pengguna-pengguna EPHYRA. Seronok jugak tengok. Misz-ella nak makan lama-lamalah EPHYRA ni, kot la esok-esok i masuk dalam Video ni korang tonton eh. Hihihi.





Last but not least, untuk sesiapa yang berminat untuk merasai sendiri kesedapan dan khasiat EPHYRA, bolehlah telefon Shema di 012-6479747, layari blog ini atau layari laman web EPHYRA sendiri di sini.  Korang jenguk-jenguk la ye.  Ada detail info disitu.  

Ohh ye, sebelum tu lets chekidautt harga EPHYRA :-

RM197/box/30 sachet per box
RM390/2 box/30 sachet per box berserta Special Free Gift

Free pos untuk setiap pembelian
Stok sedia ada tak perlu que menanti pembeli
Setiap pembelian akan dihantar pada hari yang sama jika bayaran diterima sebelum pukul 12 tengahari (Pos Laju)
Penghantaran percuma untuk Warga Saujana Utama, Sg. Buloh dan Cyberjaya.

So korang-korang-korang, jom kita mulakan misi sihat dan cantik di Hari Raya bersama EPHYRA.  Sempat lagi weih.  Misz-ella pun nak Top-Up stok ni.  Esok-esok dah cantik tell me tau. Tak aci arr men Rahsia-rahsia, kan. Hihihi.

15 comments:

faraherda.razalan said...

LAgi produk baru KC? Hehehehe...

Irfa said...

kak elle mmg berani mencuba
tp ramai dah yg kata produk ni bagus
cuma saya je yg tak berani lagi

Syima Emi said...

saya dh cuba kak chik.. x abis lagi sekotak.. yg penting rasa dia sedap kan kan hehehe.. mmg pagi2 minum kalau x minum rasa x lengkap..

Anonymous said...

Kc tahan sebulan ye tu, mcm teringin pulak nak try, kira bajet dulu

Unknown said...

makin gojes la kakchik lepas nih..

Dr K said...

After delivery, nak propose produk ni kat wife saya la KC..:)

Azian Elias said...

nowadays ramai sangat org makan collagen kan.. nak cantik lah kannn..

el said...

untunglah dpt mkn supplement
el xde ape pun
baru 3bln lepas try PMC je
skun dh stop
tp bila igt hari semakin tua nak mkn balik sbb xmmpu nak beli supplement yg mahal2 ni huhuhu
nasib lah muka el still kental lagi kahkahkahkahhhh

Anonymous said...

wah menarik ni KC !

-Sara- said...

produk baru lg ke KC? selamat mju jaya :)

Unknown said...

jom berephyra kawan2...percayala u'll be amazed dgn perubahan kulit u.. to be frank shema hanya pakai pencuci muka shj, no more toner or mosturizer.. alhamdulillah ephyra helps my skin to be more glowing now..

if nak beli call me ye.. shema @ 0126479747

tq kak ella...

izza ephyra said...

Salam,

being an authorised EPHYRA dealer, im so excited to share with you the product that has giving wonders to most of the ladies out there.

FYI, im selling EPHYRA at a very good deal! (below market price for sure!)

let me know if you are interested :)

spread the love!

Izza (EPHYRA Authorised Dealer)
0192198619
izza_grrl@hotmail.com

Anonymous said...

Salam kenal dari Brunei Darussalam. Follow blog saya ya.Terima kasih :)

Anonymous said...

Follow saya yer ( kualabelaitsellpromoters.blogspot.com )tq :)

Unknown said...

Assalamualaikum
Skrg pakai lgi ke produk ni
Ok x sis