Tuesday, September 27, 2011

Bakat dan Minat

Hari tu sembang dengan kawan. Kawan saya sangat berbakat dan hebat dalam bidang pilihannya. Dari hasil perbincangan dan penyembangan, kami bersetuju bahawa dalam apa pun yang kita lakukan, bakat dan minat haruslah seiring. Kalau hanya minat tapi tidak berbakat ... hancurrrr .. jadinya. Kalau berbakat tapi tidak berminat .. takkan ke mana. Betul tak korang?

10 comments:

eliyaezlinalias said...

sangat setuju!
terbaek<---boboiboy style!

eliyaezlinalias said...

sangat setuju!
terbaek<---boboiboy style!

Cik Ina Do Do Cheng said...

setuju sangat kak chik terutama bidang seni cam menyanyi, setakat minat je kalau tak de bakat, tak boleh gak.

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

bakat dan minat harus seiring..

luahfikiran said...

SALAM,
MINAT BOLEH DISUBURKAN ! TAPI BAKAT RASANYA TIDAK. WALAHU'ALAM !

Mamaleesya said...

yeszaaa...kita-kita ni berbakat dlm berbelog kan kak ella kan heheee

logorithm said...

I rasa minat lebih penting. Bakat boleh diasah dan dipelajari. Tapi depends jugak lah bakat apa. Kalau bakat seni susah sikit kot untuk dipelajari?


Terbaru dari Logokoko:

[10SX] Gambar bermacam-macam KOTE!

[U] Hujung minggu yang terganggu

[11PG] Gambar lori Alam Flora eksiden...

MaMa AiNi said...

slm kakchik@ella..betul kedua2nya mesti sama seiring..he2x..kalau tak akan pincanglah iya !!..

Suara Kalbu said...

Betul tu Kak. Kedua-dua mesti ada. Kalau tak minat.. tu yang kerja asyik MC jer hahahahahhaaa... tetiba

ozzy said...

sangat setuju..kalau ada minat bakat boleh diasah dan kalau ada bakat minat pasti akan muncul setelah melihat hasilnya.