Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Macam-macam Cerita


Satu hari minggu lepas, Misz-ella pergi rumah kawan minum petang dan duduk sana sampai malam.  Suka la tengok rumah dia yang 'pure' dan 'raw'. Very cooling and relaxing bila berada di sini.   Minda tak sarat .. kepala tak serabut.


Lepas tu, jadi tamu di rumah serba meriah ni pulak. Hurmmmm .. lawa-lawa. Sangat lawa. Lawa lah.


Trend makan Choco Oat sekarang ni .. and Misz-ella pun tak terkecuali.  OK la .. but for me very sweet. Kena minum banyak air putih kalau makan ni deh.


Sambal Tumis Ikan Bilis dan Ayam Goreng Rangup for my family.  Kitorang makan ok .. tak cerewet tak banyak hal.  Asal sedap dan kenyang. Walau bizi-bizi .. masih sempat masak simple-simple camni untuk famili. Alhamdulillah.

Sempat pergi rumah besar ni untuk ambik sesuatu di sini.

Saya sekarang guna Sabun tanpa pengawet, tanpa petroleum keluaran Borneo Soap. Best!! Boleh baca tentang kehebatan produk ini di sini.

Hujung minggu masa untuk famili .. time ni je la sume orang ada rumah.  I love wiken.

Dua hari dalam minggu ni, Misz-ella ada 'Event' bertemankan adik Misz-ella si Az.  My fren told her husband .. famili dorang ni unik.  Dorang dua beradik ni dari ayah yang sama .. tapi dari mak yang berbeza .. tapi diaorang sume berbaik-baik.  Ermmmm .. I love all my adik beradik tak kira la dorang dari mak atau ayah yang mana.  Hidup ini indah.  Aturan Allah SWT itu sememangnya indah kalau kita tau menghargainya. Tau tak betapa bahagianya kami dapat berkasih sayang macam ni? Mak dia mak saya .. mak saya pun mak dia. Kitorang hepi. Tak da masalah malah tiap kali raya kami pulang ke rumah Mama Ida di Segamat even Arwah Abah dah tak ada. Arwah Abah dah tak ada .. tapi mak tiri ada lagi kat sana .. adik beradik pun ada 6 orang kat sana so tiap kali raya kita balik kampung la, kan. Segamat tempat kami berhimpun 11 beradik. Hari raya pertama, malam ~ makan ramai-ramai .. main bunga api sama-sama. Dah settle dengan famili dan adik beradik di sini baru la masing-masing mengubah haluan. I donno if any of my blog reader berada dalam situasi big family like me.  If ada .. best kan. Best kalau kita pandai dan tau menghargai tiap pemberian Allah SWT. Tak best kalau kita tak tau dan lupa yang tiap kejadian itu ada nikmatnya.

Ehhh. OKOk.  Entry Macam-macam Cerita dah habis. Tq baca. Bye. 




6 comments:

Ita Rossi said...

k ita pun sama ella. keluarga besar 8 adik beradik. Walau abah dah tak ade skrg tiap2 minggu ada yang balik kg jenguk mak even ada 2 orang adik yang masih duduk dgn mak. Tiap2 minggu mak jumpa anak2 dan cucu2nya yang duduk jauh2. Kita org selalu berkumpul ramai2 kalau ada apa2 majlis. Raya tak payah ceritalah..semua balik dan rumah mak penuh dgn anak cucu dari rumah depan sampai rumah dapur tidur bergelimpangan. Manis sgt kenangan itu!

Irfa said...

bagusnya
jarang ada family besar mcm ni yg rapat.ada selalu dgr asik bertekak je, satu mak satu ayah pun ada yg tak ngam ;)

Lydia Miza said...

Salam kakchik. Adik pernah tgk pic raya KC. Mmg meriah. Best tgk
Keluarga besar yg bahagia.

aima said...

sambal bilis itu mengiurkan...

jie susanos said...

ooo mmg byk brita..tapi dpt berkumpul sama fmly itu best..

azieazah said...

Tak rugi berbaik dengan ramai orang... beramah mesra dengan orang keliling... Beruntung, kan?