Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Gila Salmon!!

Hello peminat-peminat ikan di luar sana .. 
Kita Geng .. Meh High Five *Pap* Tampar skrin komputer masing-masing. Haha.



Tiba-tiba satu hari tu Misz-ella nak makan Salmon kat Marche. OhMyyy dari malam teringat-ingat akan kesedapan Salmon di sini. Grill Salmon with the salad at Marche is soooo yummy!! Tapi sayang .. Marche at The Curve dah tutup. Not sure its gonna be permanent closure or temporary but it really frustrating me cos i'm in love with Marche's Salmon Grill.




Untuk mengubat hati yang luka, kita makan Salmon kat Kedai Friday. Mmmmmm .. tak sesedap my favorite Salmon at Marche but its salmon. Boleh la mengubat hati yang sangat teringin.

Lets talk about Ikan.  What is your favorite fish? 
Mine :-
Salmon
Cod Fish
Ikan Merah
Ikan Pari
Ikan Kerapu
Ikan Siakap
Ikan Tenggiri

Ikan sangat kaya dengan protein dan sangat bagus untuk kesihatan. Misz-ella suka sangat makan ikan tapi tak suka ikan kecik-kecik yang digoreng terlalu garing sehingga keras sebab bila makan yang ada hanya lah rasa yang sedap tanpa khasiat .. cos its overcooked. But its many of us favorites, kan. OK tiba-tiba rasa nak masak Curry Salmon. Nak pergi cari raw salmon lah. Bye, kawan-kawan.

5 comments:

Anonymous said...

what? marche dah tutup? sedihnya...i pun suka grilled salmon dia

Saniah Ahmad said...

tetiba teringat siakap tiga rasa,, Emmmm sedapnya kalau dapat makannn,,

Lynda Che Lah said...

sy suka Salmon.
temptingnya tgk Salmon tu..mesti juicy kan..

kehidupan sihat said...

nana la tu peminat salmon..

grill salmon,sedap ye..

jemput ke blog nana & salam perkenalan

cik ina do do cheng said...

gimi 5, cik ina suka salmon, mentah, gril semua boleh : )