Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Neutrax ~ Keajaiban Semulajadi

Hello. Hai Readers. Assalamualaikum.

Hari ni Misz-ella nak kenalkan readers dengan NEUTRAX. Or perhaps some of you have heard about Neutrax. Sekarang ni Iklan Neutrax dah mula kedengaran di corong-corong radio .. Misz-ella dah beberapa kali dengar. You all dah dengar ke belum?


Misz-ella pertama kali dengar tentang Neutrax bila dijemput untuk Sessi Bersama Blogger. Not much info about Neutrax during that time but i was so excited about it and i accepted the invitation.



Neutrax dihasilkan daripada Ekstrak Kultur Kelapa (CCE) dengan Bio-Lipopeptide, Superfood berkualiti premium yang tiada tandingan keluaran FELDA Wellness Corporation Sdn Bhd. 

Bahan utama Neutrax adalah ekstrak santan kelapa yang dipilih secara beretika melalui standard penuaian pada tahap kematangan tertentu. Dalam bahasa mudahnya, hanya kelapa berkualiti tinggi dan memenuhi syarat-syarat atau standard yang telah ditetapkan sahaja digunakan untuk Neutrax. 

Wahhh .. ekstrak santan/kultur kelapa rupanya. Sebagai seorang Melayu, membesar dalam suasana dimana kelapa adalah sangat biasa dengan kami, Neutrax bukanlah sesuatu yang sangat dikagumi oleh Misz-ella pada awalnya Yang ada di fikiran adalah santan ~ masak lemak, rendang, kari, nasi lemak .. kolesterol .. gemuk .. amboi-amboi semuanya bermain di minda sehinggalah saya diberi penerangan terperinci mengenai Neutrax ini. So lets read on to discover what exactly Neutrax is ..

Neutrax dengan Bio-Lipopeptide telah melalui proses fermentasi mikroaerofilik berteknologi tinggi dimana penyelidikan dan beberapa siri ujian terhadap Neutrax telah dijalankan di Makmal berteknologi tinggi di San Francisco USA. Kajian mendapati Neutrax mengandungi Asid Laurik yang tinggi dimana ianya selalu ditemui di dalam susu ibu. Asid Laurik sangat terkenal dalam membantu meningkatkan tenaga dan imuniti, mengawal-atur hormon, menstabilkan kadar gula dan meningkatkan proses penyembuhan sel. Asid Laurik juga berupaya menurunkan kadar kolesterol tidak baik yang sangat merbahaya kepada kesihatan manusia.  Neutrax adalah "NaturalWonder" atau Keajaiban Semulajadi yang sangat bermanfaat kepada tubuh badan manusia. Neutrax adalah 100% semulajadi tidak mengandungi apa-apa bahan kimia. 




Neutrax di datangkan dalam 2 jenis  iaitu Neutrax Therapy Oil dan Neutrax Original yang mana both are in the form of liquid ~ boleh diambil begitu sahaja dan untuk kegunaan luaran. OK Jom baca lagi untuk ketahui apakah khasiat dan manfaat Neutrax pada tubuh badan manusia.




Neutrax Original yang tinggi dengan Asid Laurik mengandungi kebaikan 5A berikut :-
  • Antimicrobial ~ mampu mengawal diabetes, membunuh kulat candida dan menghalang jangkitan
  • Antioxidant ~ mencegah Alzheimer, melambatkan penuaan, meningkatkan proses penyembuhan sel
  • Anti-Inflammatory ~ mengurangkan risiko gout, arthritis, rheumatism, fibromyalgia, diabetes
  • Active Lipid ~ menurunkan kadar kolesterol, mencegah risiko serangan jantung, meningkatkan metabolisma
  • Active Immunity ~ mengawal asthma dan eczema, mempercepatkan proses pemulihan

Neutrax Original bertindak 3 cara dalam menangani masalah di dalam tubuh kita.
  • Membersih
  • Memulih
  • Mengurus


Cara pengambilan :- 2 sudu besar sehari. Nak tau rasa dia? Sebijik rasa minyak kelapa. Serius macam susah  nak telan pada mulanya sebab dalam minda duk fikir .. Ella kau tengah makan minyak. Minyak is not good, k. At the same time minda lagi satu cakap ... Try!! Tak try mana kita nak tau khasiatnya. So dengan gigih dan tabahnya Misz-ella try. Ingat tak Misz-ella pergi Langkawi masa cuti CNY haritu? Wahhh sedih nak berpisah dengan Neutrax sebab masa tu dah dapat 'tune' ambik Neutrax hari-hari .. tapi tak pe lah .. cuti 3H/2M je .. so i skip 1 malam je.

I am now on Bottle 2 of my Neutrax dan dah nak hampir habis pun botol ke 2 tu. Tadi dah ternampak Neutrax yang bakal di 'grab' di Watsons Tesco Kepong. Nak tau apa kebaikan Neutrax pada diri Misz-ella?

Neutrax mengawal-atur semula hormon kewanitaan saya di mana pada usia 42, kebanyakan dari wanita mengalami masalah ketidakseimbangan hormon yang menyebabkan kedatangan 'bulan' terganggu. Simptom sakit datang bulan, simptom 'period' yang meleret dan berpanjangan, simptom rahim bengkak tiap kali bulan datang adalah perkara biasa tetapi dengan mengambil Neutrax, beberapa masalah ini dapat diatasi. 'Period' tak lagi meleret dan berpanjangan dan sakit datang bulan adalah lebih terkawal. Well .. i am very glad to share this with my ladies reader. We know how uncomfortable this situation is, kan.

Satu lagi kesan baik yang paling ketara dalam pengambilan Neutrax adalah ia mengawal-atur perjalanan usus besar dengan baik. Neutrax promotes and soothes digestion. Dengan mengambil Neutrax, tak perlu bimbang masalah sakit perut nak ke toilet hanya 3-4 hari sekali. Everyday you ada 'toilet call' .. tak perlu ambik Slimming Tea, Ubat kurus or whatever yang sama spesis dengannya. Neutrax with its antimicrobial properties naturally helps to remove unwanted toxin from our body.

Neutrax juga memberi tenaga tambahan kepada diri saya. I stopped my routine exercise for almost a month as part of my experiment on Neutrax. Alhamdulillah .. even tak bersenam and I took less calories food, my stamina level still maintain.  Dengan mengambil Neutrax, I find myself easily wake up in the morning even I slept at late night. Unlike before, lepas Subuh tidur balik .. bangun balik segan nak cakap pukul berapa. Haha. Neutrax helps me in getting a quality sleep .. waking up fresh in the morning even with less no hours of sleeping. Neutrax membantu menyegarkan tubuh badan.

Misz-ella juga nak kongsi tentang Kesan sampingan yang Misz-ella hadapi di awal pengambilan Neutrax .. Saya sakit kepala 3 hari. Ever since i quit from my job, Misz-ella jarang sakit kepala. I had a stress-free life. No traffic jam, no rushing for punch card, no chasing tender deadline .. i almost forgot when was my last headache. Tapi Neutrax memang memeningkan kepala saya selama 3 hari berturut-turut. Cuma 3 hari .. lepas tu Misz-ella rasa lega. Saya difahamkan memang akan ada Kesan sampingan pada sesetengah individu so I bear with it and keep on continue consuming Neutrax. Sekarang dah ok .. yang ada hanya 'angau' pada Neutrax sahaja. Tiap pagi mesti cari dia .. and let me share you 1 secret .. I took 2 tablespoon of Neutrax + Oren sunquick setengah gelas so that I dont feel the coconut that much. Haha.


Neutrax Therapy Oil adalah untuk kegunaan luaran. Khasiat yang terdapat di Neutrax Therapy Oil sangat bermanfaat untuk kulit, rambut dan kuku menjadikan ianya lebih kuat, sihat dan berseri. Neutrax Therapy Oil mengandungi Kebaikan 5A iaitu:-
  • Bersifat Anti-Oxidant ~ Melindungi kulit dari pencemaran dan tekanan persekitaran
  • Mengawal dan membetulkan pembentukan sebum, dimana ia membolehkan pengeluaran jerawat terkawal, mengatasi masalah pigmentasi kulit dan kulit terengsa
  • Memelihara dan melembapkan dermis menjadikan kulit bersinar dan sihat
  • Membantu menghilangkan kesan parut dan kesan kulit terbakar, membaharui dan memulihkan sel
  • Mengawal proses penuaan (anti-ageing) dan mengalakkan pertumbuhan sel-sel kulit baru
Neutrax Therapy Oil Misz-ella mula gunakan beberapa hari sebelum ke Langkawi (18/2/2015). Berminyak tetapi baunya lebih wangi. Misz-ella ambik setitik kecil, ratakan pada sekeliling muka and i like it so much till it flied with me to Langkawi. Bercuti pun kena cantik, kan.  Misz-ella tak ada masalah kulit cuma yang paling ketara ialah dengan Neutrax kulit lebih lembap dan tidak kering. Memandangkan Neutrax adalah bahan semulajadi dan tidak mengandungi sebarang bahan kimia .. i do not hesitate to treat Neutrax as part of my skin care regime. Tiap kali lepas basuh muka mesti cari dia sebab i do not have Toner.

Now .. both Neutrax Original and Neutrax Therapy Oil has become my daily routine. Neutrax Original every morning, Neutrax Therapy Oil every day before makeup. I look forward to see more benefits of Neutrax Therapy Oil on my body especially on my nails and cracked heel *saya allergic carpet*. Nanti saya 'share' dengan readers semua ye.

I had a good experienced with Neutrax Original and I hope to share the benefits of Neutrax Original with the rest of my family members. Ada yang dah ada symptom gout, arthritis .. my mom sendiri ada diabetics.  Yeahh .. one day Misz-ella akan belanja dorang Neutrax Original. Sharing is Caring, kan.

Ok Readers .. I'm done with my Sharing Session with you all. Please feel free to visit Neutrax Website here and their Facebook here for more info and photos and Neutrax Careline at 1-800-222-FWC (392) for any queries.

A simple notes before i end this Entry ~ Tak sangka Santan Kelapa yang dirasakan biasa pada awalnya rupanya mengandungi Keajaiban Semulajadi yang tidak disangka. I love u lah Kelapa. Haha. OK Bye Readers. Thank You baca.

.
















1 comments:

Nadiah Hanum said...

Good sharing...mcm2 kegunaan neutrax ni ya...