Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Beauty And The Feast Spa Party @ Herbaline Spa, Puchong


Hello readers ..

I'm back with the sharing on beauty. Recently, I was invited to attend A Beauty And The Feast Spa Party at Herbaline Spa, Puchong. Kali pertama ke sini, 'quite excited' jugak lah nak tau apa ada di sini


Lokasi adalah di No. 39, Jalan Layang-Layang 4, Bandar Puchong Jaya, Puchong, 47170, Selangor


Mula-mula sampai, Misz-ella berpeluang untuk rendam kaki di tempat ni.

Oh oh .. sweet, kan

Blogger Shamiera Osment my partner dalam sessi berendam

Then kita 'massage' .. ok i really enjoyed her touched. Kerja 'back-to-back' .. memang tak sempat nak rehat so bila di 'massage' ohhh heaven nyaa ..

I must say that she is good. Very good.

Selepas tu ... wahhh *macam tu la reaksi hampir semua blogger* terpaku dengan timbunan garam laut yang ada di dalam bilik khas ini.




Misz-ella tak lepas peluang untuk merendamkan kaki dalam garam laut ini. Baik untuk menyeimbangkan elektrolit di dalam badan, baik untuk melancarkan peredaran darah.

Baik juga untuk menyingkirkan sel-sel kulit yang mati. Oh my kaki-kaki .. tambah berseri lah kau selepas ini.


Tu blogger Miriam. Enjoyy ..



Selepas 15 minit berbalutkan garam, jom kita cuci garam-garam yang melekat di badan tadi. Ehemmm .. tempat cuci tersangat lah 'awesome' .. membangkitkan lagi bunga-bunga cinta di tempat ini.




Lepas tu kita ke tingkat atas dengan menaiki tangga .. aroma wangi si hirisan pandan mengiringi perjalanan kami. Ohhh wangi !




Bilik rawatan di Tingkat atas .. nak Facial? Urut badan? Semua ada.




Bilik berdandan - Tempat merapikan diri sesudah menjalani Terapi. Badan dah segar dan sudah melawa, boleh la korang 'berdating' hehe


OK dah selesai berdandan, jom ke Tingkat bawah untuk satu lagi terapi.

Tadaaaa .. sejujurnya Misz-ella sangat geli. Layan sikit-sikit boleh lah. Asyik 'Opocot mak kau' je ataupun 'Auwwww' hmmm .. riuh rendah satu Herbaline ni. 


Ok sekeping buat kenangan hari tua kita. Gambar dari FB Fatin Bella. Terima kasih Fatin Bella

Lepas tu kita ke 'Madam Kim's Cafe' yang terletak di sebelah Spa. Mr. CK Low sedang bercerita tentang Herbaline Spa kepada kami semua.

Makan malam dimulakan dengan 'Salad' yang sedap, segar dan berkhasiat ni. Only healthy food is served here.


Lepas tu dijamu pula dengan Sauna Mee, 'signature dish' di sini. Juga dipanggil Mee 80/20. 80% dari isi kandungan 'Sauna Mee' ini adalah Sayur-sayuran manakala 20% lagi adalah ayam. Makan lebih sayur-sayuran untuk lebih sihat, OK ..



Sedap. Sangat sedap. Sup tu sampai licin Misz-ella hirup. Sedap dan segar semulajadi tanpa MSG. Jangan lupa cuba, eh.

Dan dijamu juga dengan Air berkhasiat ~ Campuran Halia, Serai dan Gula batu. Baik untuk buang toksin dan angin dalam badan. Hummm .. ringan bahu dan kepala keluar dari Herbaline Spa ni. 



All in .. all in .. I enjoyed my quality time here. Good service, good food and great accompany. Seronok! Thank you Fatin Bella untuk gambar ni.

So warga Puchong dan lain-lain kawasan yang berdekatan dengannya, Sila lah merehat dan memanjakan diri di sini. Mesti korang suka.

Jangan lupa layari website Herbaline Spa di http://www.herbaline.com.my atau LIKE Herbaline Facebook di  http://www.facebook.com/herbaline.m.

OkBye. Dah habis dah Sessi perkongsian Misz-ella dengan korang semua. Got to go. Thank You baca and Byeeee.

2 comments:

Miriam said...

Fun time with all of you! Always great to be able to catch up *hugs*

Travellover23 said...

I really enjoy in this party although late ^^ But no time to chat with you !! ;( Next time we must sit together and chat ..haha^^