Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Rambut Tak Kering dan Bercabang Dengan Tansan Magic - Soda Spa Foam & Sparkling Gelee

Hello readers ..

Hari ini Misz-ella nak kongsikan tentang kecantikan.

As you know, I love to colour my hair. Dari umur 18 tahun lagi Misz-ella dah mula mewarnakan rambut. I follow my mom .. sampai sekarang, walau mama dah berusia hampir 70an, dia masih suka mewarnakan rambut.

Bila dah warnakan rambut, ditambah pulak dengan penggunaaan pengering rambut hampir setiap hari, maka rambut Misz-ella terdedah kepada masalah rambut kering atau bercabang. Itu memang masalah biasa, kan. Baik yang berhijab mahupun tidak. Dan kerana itulah Misz-ella jarang berjaya menyimpan rambut panjang .. sebab bila rambut mula pecah dan tidak lagi kuat, i will give them a cut.



Pernah dengar tentang produk Tansan Magic? Misz-ella tak pernah sehinggalah diperkenalkan oleh seorang kawan. Produk Tansan Magic buatan negara Jepun ini telah berada di pasaran Malaysia so bila kawan Misz-ella bercerita tentangnya, Misz-ella pun teruja nak cuba.


Yang ini adalah Tansan Magic Soda Spa Foam yang dikatakan boleh menyihat dan menguatkan rambut, membersihkan kulit kepala dan menjadikan rambut lebih sihat berseri.  Selain dari itu, Soda Spa Magic Foam juga boleh digunakan sebagai pencuci muka. Wahh!! 2 dalam 1 ni!


Cara-cara menggunakannya :- Goncang botol sebelum guna, Spray kan sikit ke tapak tangan dan lumurkan di kepala kita. Urut kulit kepala perlahan-lahan dan biarkan selama 5 minit lepas tu baru kita bilas dengan air biasa. Buih pekat ini mengandungi ''natural carbonate hot spring water' yang senang diresapi oleh tubuh badan kita dan dapat meningkatkan peredaran darah. Ia juga mengandungi bahan-bahan lain yang sangat mesra pada kulit badan dan kulit kepala kita.





Pam sedikit ke tapak tangan, dan lumurkan di rambut. Lepas tu boleh la kita 'blow dry' rambut kita tanpa perlu ragu-ragu atau bimbang akan rambut pecah atau bercabang sebab 'Sparkling Gelle' ini mengandungi 'hyarulonic acid' yang sangat bermanfaat untuk tubuh badan manusia.

Pesanan Misz-ella untuk mereka-mereka yang 'free hair', jangan sesekali keluar rumah tanpa menggunakan Tansan Magic Sparkling Gee kerana ia memberikan perlindugan ke atas rambut kita dari sinaran UV yang boleh merosakkan rambut


Berita baiknya ialah, kedua-dua produk ini juga boleh digunakan bukan sahaja untuk kepala tetapi juga untuk kulit muka kita kerana diperbuat oleh bahan-bahan yang tidak  Wahhhh .. lepas ni kalau travel bawak dua botol ni sahajalah tak perlu membawa bermacam bekalan lagi. Senang, kan.

Lagi satu berita baik ialah, Tansan Magic telah bermurah hati untuk memberikan potongan harga sebanyak 15%. Pembaca blog Misz-ella cuma perlu sebutkan MISZELLA<masukkan nama anda> untuk melayakkan diri mendapat diskaun tersebut. Diskaun ini sah buat pembeli yang membeli untuk pertama kali dan pelanggan ulangan sahaja. Pembelian boleh dilakukan Online atau Offline.

Pembelian secara online adalah melalui laman FB Tansan Magic Japan - MY atau laman FB Daisuke Salon

Dengan setiap pembelian barangan dari Tansan Magic, anda layak menyertai #TansanMagicFoamMadness# challenge dari 11 Disember hingga 31hb Disember ini. 

Hadiah utama akan menerima $350 Tansan Credit yang membolehkan anda menebus sebarang produk yang anda ingini

20% diskaun voucher untuk Daisuke Hair Salon - sah sehingga 31 Januari 2017

Manakala setiap peserta yang memasuki cabaran ini akan menerima :-
  • Diskaun voucher 20% untuk servis di Daisuke Salon Hair Services *sah sehingga 31 Disember 2016*
So you all, cepat-cepat ... jom kita lindungi rambut dari sebarang kerosakan menggunakan Soda Soa Foam dan Sparkling Gelle dari Tansan Magic. 15% discount untuk blog reader Misz-ella, ye.






0 comments: