Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Thai Tuk Tuk @ Publika

Hello readers ..

Kali ni Misz-ella nak share tentang Thai Tuk Tuk ~ restoran makanan Thai yang dah 2 kali Misz-ella pergi. 


Thai Tuk Tuk terletak di A1-G2-9, Publika Shopping Gallery, Kuala Lumpur. No. tel :- 03-6201 0212. Dibuka setiap hari dari jam 11 pagi - 11 malam. 


Sangat meriah, berwarna warni dan santai suasana Restoran ini.

Misz-ella dan famili order Ikan Siakap Stim Cili, Lemon Chicken dan sayur Pucuk Paku Goreng Bawang Putih.

Ikan Siakap Stim sedap. Pedas dan tidak terlalu manis tapi ikannya besar boleh dimakan 4-5 orang. Lemon Chicken tu ialah Ayam Goreng Lemon dimakan dengan Sos Thai .. agak berlainan rasa dia jika dibandingkan dengan Lemon Chicken di restoran lain tapi Aiman makan licin.


Baru jam 12 tenghari, restoran ni dah hampir penuh. Nak sampai ke malam macamana la agaknya ya?

Ice Lemon Tea dihidang di dalam Kole. Comel jer, kan. Total spent is RM114.45, lauk pauk tu boleh dimakan sehingga 4 orang. Berpatutan lah pada Misz-ella sebab ini Publika.


Kali pertama ke Thai Tuk Tuk dengan kawan Misz-ella dulu, kitorang order Duck Noodles dan Salad Ikan tu dan 2 air. Sebenarnya we all tak tau macamana nak makan Salad ikan tu so we all bukak daun salad tu, letakkan bihun, ikan, cili dan bawang goreng tu di dalamnya, gulung dan makan. Suka kitorang je, kan tapi best, Sedap gila!

So you all kalau tak tau nak makan di mana di Publika dan sukakan makanan dari negara Thailand, boleh la cuba Thai Tuk Tuk ni. Best lah!


0 comments: