Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Vitamins for 40s

Hello readers ..

Hari ni mari kita cerita tentang Vitamin atau pun makanan kesihatan yang diperlukan oleh tubuh badan.

As we aged, we need vitamins or supplement to support our body. We are exposed to pollution every day. Smoke, aircond, UV ray, unhealthy food, stress .. kehidupan di zaman serba mencabar ini mendedahkan kita kepada bahaya tanpa kita sedari.

Each and everyone of us tidak terkecuali dari menghadapi kesan sampingan tersebut termasuklah Misz-ella sendiri.


So, ini lah dia vitamin yang Misz-ella ambil setiap hari.

Evening Primrose Oil + Fish Oil is good a good source of fatty acids that benefits our heart. It is also good for our skin and a natural treatment for osteoporosis and rheumatoid arthritis. Walaupun keputusan ujian sendi, otot dan tulang Misz-ella adalah baik, tetapi menjaganya adalah tanggungjawab kita dan 'fatty acids' sangat diperlukan oleh jantung.


Progutt ~ Ini ialah Probiotics, sejenis bakteria baik yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Probiotics meningkatkan sistem pertahanan badan, membantu penghadaman dan penyerapan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita. 


N-Acetyl-L-Custeine & L-Gluthatione Plus ~ L-Gluthatione Plus yang mengandungi Grape Seed, Astaxanthin, Alpha Lipoic Acid dan lain-lain vitamin yang sangat diperlukan untuk kulit yang cantik manakala N-Acetyl-L-Custeine adalah 'booster' nya

B-Complex ~ Untuk tenaga.

Terus terang Misz-ella cakap, kesemua vitamin di atas tak pernah Misz-ella ambil sebelum ini tapi 

1 comments:

yaya cendana said...

hahahhaa..baru folow akak..sowi..

jemput jenguk sini dan komen . tq :D http://www.yayacendana.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-3.html